سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: معامله سهام 5 شرکت شیمیایی سینا، ایران تایر، کابل باختر، حمل و نقل پتروشیمی و ایتالران از امروز سه شنبه اول اسفند 85 از سر گرفته شد.

در این روز نماد شیمیایی سینا و ایران تایر پس از افزایش سرمایه، نماد کابل باختر و حمل و نقل پتروشیمی به دنبال تعدیل پیش بینی سود هر سهم و نماد ایتالران بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و اصلاح اساسنامه بازگشایی شد.

نماد شرکت روز دارو در ساعت 9 و پتروشیمی خارک هم در ساعت 10 روز سه شنبه اول اسفند 85، به منظور تعدیل پیش بینی سود هر سهم، موقتا بسته شد.

طی داد و ستدهای این روز حدود 33 میلیون از سهام 117 شرکت به ارزش 80.5 میلیارد ریال معامله شد.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 5 شرکت قند قهستان، قطعات اتومبیل ایران، نورد قطعات فولادی، ماشین سازی نیرو محرکه و مهرکام پارس دو درصد افزایش یافت.

سهام شرکت های کمک فنر ایندامین، پارس خودرو، تولید سموم علف کش، ملی سرب و روی، سایپا شیشه، فارسیت درود و فرومولیبدن کرمان هم امروز با دو درصد افت قیمت مواجه بود.

صف های عرضه و تقاضا

صف خرید سهام بانک پارسیان طی مبادلات روز سه شنبه اول اسفند 85 طولانی تر شد، به طوری که یک هزار و 932 نفر برای 19.1 میلیون سهم این بانک به ارزش 30.6 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

در این روز حجم تقاضا برای خرید سهام ملی سرب و روی به یک میلیون سهم به ارزش 6 میلیارد ریال نزدیک شد و 93 دستور خرید هم برای حدود 888 هزار سهم بین المللی توسعه ساختمان به ارزش 4 میلیارد ریال در سیستم های کارگزاری ها به ثبت رسید.

تقاضای خرید برای سهام پارس خودرو در این روز 1.5 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد ریال بود و 224 نفر هم در صف خرید دو میلیون سهم فارسیت درود به ارزش 2 میلیارد ریال ایستادند.

پس از این شرکت ها، امروز بیشترین دستور خریدها برای سهام سرمایه گذاری ساختمان، چادرملو و بانک کارآفرین صادر شد.

از سوی دیگر سه شرکت گل گهر، باما و پتروشیمی خارک روز سه شنبه اول اسفند 85، ردیف های اول تا سوم جدول عرضه را به خود اختصاص دادند.

در این روز یک هزار و 284 سهامدار گل گهر، 4.7 میلیون سهم این شرکت به ارزش 143 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

352 نفر هم امروز تصمیم گرفتند بر روی 916 هزار سهم باما به ارزش 64 میلیارد دستور فروش صادر کنند.

حجم عرضه سهام پتروشیمی خارک در این روز به 2.5 میلیون سهم به ارزش 50 میلیارد ریال رسید.

تعداد 244 سهامدار کالسیمین امروز 820 هزار سهم این شرکت به ارزش 27.5 میلیارد ریال به فروش گذاشتند و یک هزار و 223 نفر هم در صف فروش 7.2 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی ایستادند.

فرآوری مواد معدنی، ملی صنایع مس، توسعه معادن روی و سرمایه گذاری غدیر هم از جمله سهام پر فروش امروز بورس تهران بودند.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام طی معاملات روز سه شنبه اول اسفند 85، تحت تاثیر معاملات شرکت های ایران تایر، ایران خودرو دیزل، پارس خودرو، سایپا، ایران خودرو و بین المللی توسعه ساختمان 10 واحد رشد کرد و از مرز 9 هزار و 950 واحد گذشت.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 14 واحد رشد به 9 هزار و 902 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی با کمی افزایش  به 9 هزار و 305 واحد نزدیک شد.

شاخص صنعت در اولین روز اسفند 85، 9 واحد رشد کرد و به 7 هزار و 864 واحد نزدیک شد.

شاخص مالی هم 6 واحد افزایش یافت تا رقم 20 هزار و 763 واحد را برای خود به ثبت رساند.

کد خبر 16220

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز