چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: 47 نفر در سقوط بهمن در افغانستان جانشان را از دست دادند.

fa-avalanch

امدادگران چهارشنبه 17 بهمن با بیل  در دل برف به جستجوی بازماندگان سقوط بهمن بر روی روستایی با 200 نفر سکنه در شمال شرقی افغانستان رفته‌اند.

شمس‌الرحمان، معاون فرماندار استان بدخشان که این رویداد چند روز پیش در آنجا رخ داده، گفت:" ما امیدواریم موقع حادثه برخی از مردم داخل خانه‌هایشان بوده و هنوز زنده باشند.اما اگر برف خیلی سنگین بوده، ممکن است همه‌شان مرده باشند."

وزارت دفاع روز چهارشنبه برای کمک به امدادگران  تعدادی هلی‌کوپتر به  این روستا فرستاد.

مردم روستایی در آن نزدیکی اولین کسانی بودند که به منطقه حادثه رسیدند.روز سه‌شنبه امدادگران منطقه درواز که دو روز راه رفته بودند تا به این روستای دورافتاده برسند؛ به آنها ملحق شدند.

بنا به گفته شمس، حدود 100 امدادگر مجهز به فقط بیل ، کوه‌های برف را زیر و رو می‌کنند تا هر کسی را که احتمالا جان سالم به در برده، بیابند. او افزود طبق گزارش‌های اولیه فقط 3 زن و یک بچه از این حادثه نجات پیدا کرده‌اند.آنها در لحظه سقوط بهمن در روستا نبوده‌اند.

محمد دایم کاکار ، رئیس کل مدیریت بالایای طبیعی افغانستان گفت مرگ  دست کم 47 نفر تایید شده است.

سقوط بهمن‌های مرگبار در منطقه کوهستانی شمال افغانستان مسئله‌ای رایج است. در فوریه 2010 نیز حادثه‌ای مشابه سبب مرگ بیش از 170 نفر در ارتفاع 3هزار و 800 متری "سلنگ پس"شد، که مسیر اصلی کوهستان هندوکوش برای اتصال پایتخت به شمال افغانستان است.

 

کد خبر 162916
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز