به گزارش بلومبرگ، کمپین انتخاباتی اوباما تاکنون بیشترین سرمایه گذاری را برروی فضای سایبر کردهاست. این در حالی است که برای مثال رقیب جمهوری خواه رئیس جمهور وقت ایالات متحده، میت رامنی یک ششم اوباما حدود 2.3 میلیون دلار در اینترنت تبلیغات انجام دارد.
تاکنون کل هزینههای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اینترنت 20.5 میلیون دلار و در رادیو و تلویزیون 22 میلیون دلار تخمین زده شدهاست.
هزینههای تبلیغاتی در اینترنت شامل نگهداری وبسایت، ساخت ویدئوهای تبلیغاتی و ثبت دامنه است. برای مثال شرکت ثبت دامنه godaddy.com از میت رامنی و اوباما به ترتیب 2313 و 461 دلار برای ثبت دامنه دریافت کردهاست.