همشهری آنلاین: تیم والیبال کاله مازندران با شکست پیکان، قهرمان 11 دوره لیگ برتر والیبال، برای نخستین بار در تاریخ والیبال کشور راهی دیدار نهایی این رقابت‌ها شد تا در بازی پایانی حریف سایپای البرز در این بازی شود.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم‌های کاله مازندران و پیکان تهران که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال به تساوی یک بر یک رسیده بودند، روز یکشنبه 21 اسفند در آمل در سومین نبرد پیاپی خود به مصاف یکدیگر رفتند.
تیم کاله مازندران در این دیدار به رغم واگذاری نتیجه در ست نخست با امتیاز 25 بر 22، در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیاز‌های 25 بر 23، 25 بر 19 و 25 بر 23 از سد پیکان، پرافتخارترین تیم والیبال قاره آسیا و ایران گذشت.

این پیروزی در حالی برای نماینده مازندران به دست آمد که تا کنون تنها دو مقام سومی در سال‌های 1388 و 1389 در لیگ برتر به دست آورده است و برای نخستین بار راهی دیدار نهایی می‌شود.

اما از سوی دیگر تیم والیبال پیکان نیز که علاوه بر 11 قهرمانی در لیگ برتر والیبال عنوان سومی جهان را نیز یدک می‌کشد، باید برای کسب مقام سومی به مصاف شهرداری ارومیه برود.

گفتنی است، جدال تماشایی دو تیم کاله و پیکان علاوه بر تماشاگران خونگرم آملی سه تماشاگر ویژه داشت که "محمدرضا داورزنی" رئیس فدراسیون والیبال، "خولیو ولاسکو" سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان و "آندره‌آ زورزی " خبرنگار و تحلیل‌گر فدراسیون جهانی والیبال از نزدیک نظاره‌گر این مسابقه بودند.

بدین ترتیب تیم‌های سایپا و کاله مازندران چهارشنبه 25 اسفندماه برای مقام قهرمانی در کرج، و تیم‌های پیکان و شهرداری ارومیه نیز برای کسب مقام سومی در تهران به مصاف هم خواهند رفت.

 

کد خبر 163352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز