همشهری آنلاین: بایرن مونیخ که اخیرا در بوندس‌لیگا و چمپیونزلیگ اروپا انتقادبرانگیز بازی کرده بود، پرگل‌ترین پیروزی هفته بیست‌وپنجم را رقم زد. مدافع عنوان قهرمانی اما در برابر حریف قعرجدولی خود نتیجه‌ای بهتر از تساوی نگرفت.

Gomez

اشتوتگارت صفر - کایزرزلاترن صفر

این دو تیم دیدار افتتاحیه هفته را شامگاه جمعه (۹ اسفند) برگزار کردند؛ مصافی که در نهایت بدون گل به پایان رسید. جالب این‌که این مسابقه حتی یک کارت هم در بر نداشت. تک‌امتیاز هفته بیست‌وپنجم کمکی به حال کایزرزلاترن نمی‌کند. این تیم همچنان در آخرین مکان جدول رده‌بندی فصل قرار دارد و امید اول سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شود. اشتوتگارت هم همچنان در مکان هشتم باقی می‌ماند.

وولفسبورگ سه - بایر لورکوزن دو

بایر لورکوزن که در روزهای اخیر با شکست یک به هفت از بارسلونا با لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا خداحافظی کرده بود، این دیدار را توفانی آغاز کرد و پس از ۳ دقیقه گل اول را به ثمر رساند. وولفسبورگ رفته‌رفته خود را در میدان پیدا کرد و با زدن ۳ گل (دومی توسط دژآگه) نتیجه را به سود خود تغییر داد. لورکوزن در دقیقه ۹۰ به گل دوم رسید. هر ۵ دیدار پیشین این دو تیم به سود بایر لورکوزن به پایان رسیده بودند.

ماینتس دو - نورنبرگ یک

ماینتس در این دیدار سریع‌ترین گل تاکنونی فصل را به ثمر رساند (ثانیه ۵۵) . سرعت بالا و عطش گلزنی این تیم در دقیقه ۲۲ هم برای دومین بار توپ را وارد دروازه نورنبرگ کرد. مهمان در نیمه دوم اما با تغییر سیستم به ۳-۳-۴ تهاجمی‌تر ظاهر شد و در دقیقه ۶۴ یکی از گل‌ها را جبران کرد. این نتیجه علیرغم دوندگی دو تیم در ادامه، تا پایان تغییر نکرد. ماینتس ۶ دقیقه پیش از به صدا درآمدن سوت پایان ۱۰ نفره شد.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر - فرایبورگ صفر

تنها ۱۵ دقیقه نخست این دیدار متعلق به میزبان بود. فرایبورگ که در دیدارهای خارج از خانه اخیر دست‌کم ۳ گل در هر بازی خورده بود، به مدد نمایش ضعیف مونشن‌گلادباخ بدون گل خورده باقی ماند. این نخستین امتیاز خارج از خانه فرایبورگ با هدایت کریستیان اشترایش، نخستین امتیاز خارج از خانه تیم در سال ۲۰۱۲ و این دیدار اولین دیدار خارج از خانه فرایبورگ در فصل جاری است که بدون گل خورده به پایان می‌رسد.

کلن یک - هرتا برلین صفر

دوندگی میزبان این دیدار فرصت نفس‌کشیدن را از هرتا برلین گرفته بود. مهمان در ۳۰ دقیقه نخست بازی به زحمت می‌توانست از نیمه زمین خود خارج شود. کلنی‌ها پس از از دست‌دادن چندین موقعیت سرانجام در دقیقه ۳۶ به گل رسیدند؛ گلی که البته در موقعیت آفساید زده شد. تعویض‌های ره‌هاگل در نیمه دوم برلین را تهاجمی‌تر کردند. این دیدار که ۳ اخراجی در پی داشت، در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید.

بایرن مونیخ هفت - هوفن‌هایم یک

توفان بایرن مونیخ در ورزشگاه خانگی - آلیانتس مونیخ - بار دیگر یکی از حریفان را در هم پیچید. بازی روان میزبان و فوتبال سردرگم هوفن‌هایم عصر شنبه (۲۰ اسفند) پرگل‌ترین دیدار هفته را رقم زد. گومز (۳)، روبن (۲)، ریبری و کروس برای میزبان گل زدند. مونیخ با این پیروزی به مکان دوم جدول بازگشت و ذخیره روحی مناسبی برای دیدار برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا (سه‌شنبه در برابر بازل) اندوخت.

آگسبورگ صفر - بوروسیا دورتموند صفر

دیدارهای شنبه با یک شگفتی به پایان رسیدند. بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی که با اختلاف زیاد نسبت به رقیبان یکه‌تاز صدر جدول است، در خانه آگسبورگ، یکی از تیم‌هایی که در فصل جاری به دسته برتر صعود کرده، به تساوی رضایت داد. دوندگی بی‌امان و حملات خطرناک میزبان در این دیدار مجالی برای بازی‌سازی به شاگردان یورگن کلوپ نداد؛ هر چند دورتموند خود هم فوتبال درخشانی به نمایش نگذاشت.

وردربرمن سه - هانوفر صفر

در نخستین دیدار یکشنبه (۲۱ اسفند) هانوفر به برمن رفت. شهرآورد شمال آلمان با پیروزی سه بر صفر میزبان به پایان رسید. اشتباه‌های متعدد داوری در این دیدار هم در شکل‌گیری این نتیجه بی‌اثر نبود. تیم داوری این مسابقه از جمله یک گل هانوفر را به اشتباه و به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. هانوفر تنها در نیمه نخست خوب و مؤثر بازی کرد. برمن با این پیروزی فاصله یک‌ امتیازی خود با هانوفر را به ۴ افزایش داد.

شالکه سه - هامبورگ یک

مصاف شالکه و هامبورگ در خانه شالکه پایان‌بخش دیدارهای هفته بیست‌وپنجم بوندس‌لیگا بود؛ مسابقه‌ای که در آن میزبان با گل تیمو پوکی، مهاجم دانمارکی جوان خود، در دقیقه پنجم از حریف پیش افتاد. توفان حملات شاگردان هوب استیونس هلندی دو گل دیگر هم در نیمه اول برای شالکه در پی داشت. گل سوم این تیم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. مهمان موفق شد در واپسین ثانیه‌های ۴۵ دقیقه نخست یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

تیمو پوکی

اخراجی‌های هفته:

به گزارش دویچه‌وله، آدام زولوی، مهاجم مجارستانی ماینتس، در دقیقه ۸۴ دیدار تیمش مقابل نورنبرگ دو اخطاره شد و از زمین بازی بیرون رفت. دیدار کلن - هرتا هم سه اخراجی در پی داشت: لوان کوبیاشویلی، کاپیتان گرجستانی هرتا برلین، و لوکاس پودولسکی، مهاجم ملی‌پوش کلن، به دلیل درگیری فیزیکی از زمین اخراج شدند. پیش‌تر هم ماتو یایالو، هافبک کروات کلن، تنها ۸ دقیقه پس از آمدن به زمین در دقیقه ۶۶ از میدان مسابقه اخراج شده بود.

کد خبر 163399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز