دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه فرانس بیست و چهار گزارش داد: پس از اهانت به قرآن کریم ، این بار قتل عام 16 افغان به دست یک نظامی آمریکایی خشم افغان ها را از نیروهای آمریکایی شدت داد.

خشم افغان ها از جنایت نظامی امریکایی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از این شبکه، در این حمله شانزده افغان از جمله چند کودک و فرد مسن در روستای بلاندی در استان قندهار کشته شدند.

به گزارش بی بی سی سربازی که گفته می‌شود یک گروهبان و از اعضای کادر اداری بوده است، حدود ساعت 3بامداد روز یکشنبه، 21 اسفند، از پایگاه نیروهای آمریکایی در ولسوالی پنجوایی در ولایت قندهار خارج شده و در روستایی که در نزدیکی این پایگاه بود، به سه خانه حمله کرده است . در یکی از خانه‌هایی که مورد حمله قرار گرفت ، جسد 11 نفر که به ضرب گلوله کشته شده بودند، پیدا شد .

بر اساس این گزارش دستکم سه نفر از کودکان قربانی ، با شلیک تیر مستقیم به سرشان ، کشته شده‌اند . گزارش شده که اجساد برخی از کشته شدگان به آتش کشیده شده است.

بی بی سی می افزاید روستاییان محلی گفته‌اند که بیش از یک سرباز در این حمله دست داشته است و مهاجمان احتمالا مست بوده‌اند . جان آغا، بیست ساله، یکی از شاهدان عینی، به خبرگزاری رویترز گفت که او و پدرش، با صدای تیراندازی از خواب بیدار شدند.او گفت که تیراندازی بیشتر شد، و پدرش با برخورد چند گلوله به گلو و صورتش از پا در آمد.

در این تیراندازی همچنین مادر، خواهر و برادر جان آغا کشته شدند.او گفت که برای اینکه مورد حمله قرار نگیرد، خود را روی زمین انداخت و وانمود کرد که مرده است.جان آغا همچنین گفته که به نظر او، بیشتر از یک سرباز وارد خانه آنها شده بود.کشتار کودکان و مردم غیر نظامی افغانستان در شرایطی انجام شد که از یکماه پیش تاکنون، به دنبال جسارت نظامیان آمریکایی به دین اسلام و سوزانده شدن نسخه‌هایی از قرآن در پایگاه ناتو در کابل ، احساسات ضد آمریکایی در افغانستان به بیشترین حد رسیده است .

یک زن افغان می گوید : آنها یک کودک دو ساله را به قتل رسانده اند ، آیا این کودک عضو طالبان بوده است؟ اینجا هیچ نیروی طالبانی وجود ندارد. آمریکایی ها با ما مثل سگ رفتار می کنند.

کد خبر 163417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز