سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان بقایای فسیلی ماهی زرهپوش باستانی را کشف کرده‌اند که در حال به دام انداختن شکارش کشته شده و به فسیل تبدیل شده است

فسیل نبرد یک ماهی و خزنده ای بالدار

به گزارش خبرگزاری مهر، این یافته قابل توجه 120 میلیون ساله در باواریا در جنوب آلمان کشف شده است و با وجود اینکه پتروسائور دم دراز که شکار این ماهی باستانی شده، از بال‌های بزرگی برخوردار است، اما نتوانسته خود را از دام این ماهی برهاند.

بال‌های این خزنده بالدار در داخل یا اطراف دهان این ماهی 63 سانتیمتری شکارچی نشان می‌دهد که این دو جاندار ابتدا از ناحیه بال با یکدیگر درگیر شده‌اند زیرا طول بال‌های این خزنده بسیار بلند تر از آن بوده است که بتواند به راحتی آن را از دام ماهی به کنار بکشد.

نکته قابل توجه در این فسیل کشف شده این است که ماهی کوچک‌تری در گلوی این خزنده بالدار گیر کرده است، به بیانی دیگر خزنده بینوا پیش از اینکه بتواند شام خود را نوش جان کند خود به شام ماهی دیگری تبدیل شده است. اما دانشمندان بر این باورند که ماهی‌های زره پوش معمولا از پتروسائورها تغذیه نمی‌کردند و احتمالا ماهی به اشتباه به این جاندار حمله ور شده است.

فسیل نبرد یک ماهی و خزنده ای بالدار

دیرینه شناسان می‌گویند این دو جاندار اساسا در طول زندگی خود با یکدیگر کاری نداشته‌اند و حمله ای که در لایه‌های فسیلی به تصویر کشیده شده به احتمال زیاد برای هردوی آنها مرگبار بوده است.

این احتمال وجود دارد که این دو جاندار برای مدتی با یکدیگر جنگیده‌اند و پس از آن در آب‌های کم اکسیژن دچار خفگی شده‌اند.

کد خبر 163452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز