پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای چند روز‌ آینده نشان از سرما و باد در سراسر ایران دارد.

آسمان‌ استان‌های‌ آذربایجان‌ شرقی‌ و غربی‌ کمی‌ تا قسمتی‌ ابری‌ در بعد از ظهر همراه‌ با وزش‌ باد‌ است.

آسمان‌ استانهای‌ ایلام، چهارمحال‌ و بختیاری، خوزستان‌، زنجان‌، سمنان‌، فارس‌، قزوین‌، کهگیلویه‌ و بویراحمد، مازندران‌، گلستان‌ و یزد صاف‌ تا قسمتی‌ ابری‌‌ و آسمان‌ استان‌های‌ اردبیل‌ ، بوشهر ، خراسان‌ رضوی‌، خراسان‌ شمالی‌، قم‌، کرمان‌، سیستان‌ و بلوچستان‌ و مرکزی‌ صاف‌ تا قسمتی‌ ابری‌ در پاره‌ ای‌ از نقاط همراه‌ با وزش‌ باد‌ خواهد بود.

آسمان‌ استان‌های‌ اصفهان‌ صاف‌ تا قسمتی‌ ابری‌ و غبارآلود است و تهران و گیلان‌  آسمانی ابری‌ همراه‌ با غبار صبحگاهی‌ را خواهد داشت.

استان‌ خراسان‌ جنوبی‌ قسمتی‌ ابری‌ با غبار صبحگاهی‌ درپاره‌ ای‌ از نقاط توام‌ با وزش‌ باد‌ را تجربه خواهند کرد.

آسمان‌ استان‌ کرمانشاه، لرستان‌، همدان‌  و کردستان صاف‌ تا قسمتی‌ ابری‌ در اواخر وقت‌ همراه‌ با افزایش ابر‌

آسمان‌ استان‌ هرمزگان‌ قسمتی‌ ابری‌ همراه‌ با مه‌ صبحگاهی‌ و غبار محلی‌‌
به‌ گزارش‌ سازمان‌ هواشناسی‌ کشور حداکثر دمای‌ هوای‌ پنجشنبه 3 اسفند تهران‌ به‌ 13 و
حداقل‌ آن‌ به‌ ‌5‌ درجه‌ سانتی‌ گراد بالای‌ صفر خواهد رسید؛ ولی وزش باد حداقل دما را به 4 وحداکثر آن را به 14 درجه در روز جمعه خواهد رساند.

به گزارش سازمان هواشناسی بررسی‌ نقشه‌‌های‌ پیش‌‌‌یابی‌، از اواخر وقت‌ امروز نفوذ زبانه‌ کم‌ فشار گرم‌ و مرطوب‌ را از غرب‌ ، جنوب‌ غرب‌ و جنوب‌ کشور نشان‌ می‌ دهد که‌ با بارشهای‌ ناپایدار تر از میانی‌ جو همراهی‌ می‌ کند و باعث‌ ابرناکی‌ و بارشهای‌ پراکنده‌ در این‌ نواحی‌ خواهد شد‌

این‌ بارشها در مناطق‌ مترفع و دامنه‌ های‌ زاگرس‌ بصورت‌ برف‌ خواهد بود‌. سامانه‌ یاد شده‌ طی‌ روزهای‌ جمعه‌ و شنبه‌ به‌ تناوب‌ بخشهایی‌ از مرکز ، سواحل‌ جنوبی‌ کشور، جنوب‌ شرق‌ و شرق‌ کشور را تحت‌ تاثیر قرار خواهد داد و بعد از ظهر شنبه‌ از مرزهای‌ شرقی‌ کشور خارج‌ خواهد شد‌.

از روز یکشنبه‌ با نفوذ جریانات‌ سرد شمالی‌ به‌ سواحل‌ جنوبی‌ دریای‌ خزر و همراهی‌ با شارش‌های‌ ناپایدار تر از میانی‌ جو ابتدا برای‌ شمال‌ غرب‌ و غرب‌ و سواحل‌ شمالی‌ کشور و دامنه‌ های‌ البرز و طی‌ روزهای‌ دوشنبه‌ و سه‌‌شنبه‌ برای‌ نواحی‌ مرکزی‌، شمال‌ شرق‌ و بخشهایی‌ از شرق‌، فعالیت‌های‌ جوی‌ به صورت‌ بارش‌ باران‌ و برف‌ و ورزش‌ باد پیش‌ بینی‌ می‌شود‌

در روزهای‌ دوشنبه‌ و سه‌ شنبه‌ ، شاهد افت‌ شدید دما بویژه‌ در نیمه‌ شمالی‌ کشورخواهیم‌ بود‌. این‌ سامانه‌ نیز چهارشنبه‌ از کشور خارج‌ خواهد شد‌.

کد خبر 16351

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز