یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در جشن بین المللی نوروز به تاجیکستان سفر کرده است، بعد از ظهر امروز با امام علی رحمان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

احمدی نژاد

 

رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در جشن بین المللی نوروز به تاجیکستان سفر کرده است، بعد از ظهر امروز با امام علی رحمان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از دوشنبه؛ در این دیدار روسای جمهور دو کشور دوست و هم زبان، جشن نوروز و جهانی شدن این جشن پر افتخار را تبریک گفتند.
محمود احمدی‌نژاد در این دیدار با تشکر از دعوت برای شرکت در جشن بین‌المللی نوروز ، برنامه‌های در حال اجرا در تاجیکستان را در راستای توسعه مناسبات دو جانبه، چند‌جانبه و منطقه‌ای مهم دانست و گفت باید تلاش کرد تا روابط دو کشور شتاب بیشتری پیدا کند .
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمام امکانات برای گسترش روزافزون مناسبات دوجانبه استفاده خواهد کرد.
رئیس جمهور تاجیکستان هم گفت: برگزاری مشترک جشن نوروز به تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

همچنین در دیدار احمدی نژاد با هیات های سیاسی اقتصادی دو کشور، درباره همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای از جمله در بخش های سیاسی، اقتصادی، انرژی و صنایع، حمل و نقل، فناوری، کشاورزی، آموزش و پرورش و فرهنگ گفتگو شد.

امام علی رحمان در این نشست اظهار داشت: در ده سال اخیر میزان مبادلات تجاری دو کشور پنج برابر افزایش یافته و همکاری دوجانبه در بخش انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، صنایع و کشاورزی در اولویت قرار داشته است.

وی از حضور شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی در اجرای برنامه و طرح‌های زیرساختاری و ارتباطات، به ویژه ساختمان جاده، پل ها، شبکه‌های آبرسانی، نفت، گاز و خطوط انتقال برق ابراز رضایت کرد.

احمدی نژاد ظهر امروز در صدر هیاتی بلندپایه وارد شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان شده است.

کد خبر 164107
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز