همشهری آنلاین: رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه آغاز سال 1391 هجری شمسی و عید سعید نوروز را به روسای جمهور کشورهای حوزه تمدنی نوروز تبریک گفت.

این کشورها عبارتند از افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، ترکیه، هند، اندونزی، عراق، لبنان، سوریه، الجزایر، سودان، یونان، صربستان، کوزوو،مقدونیه، آلبانی، بلغارستان، لهستان، مجارستان، روسیه، گرجستان، بوسنی وهرزه گوین، بنگلادش، سومالی، جیبوتی، تانزانیا، کنیا و مالزی، قطر و کویت و امارات متحده عربی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ متن پیام دکتر محمود احمدی نژاد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با کمال مسرت فرارسیدن نوروز 1391 هجری شمسی را به جناب عالی، دولت و ملت شما تبریک می‌گویم.
نوروز که با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جهانی شده، در واقع تجسم یکی از اهداف متعالی جامعه بشری یعنی تقویت صلح جهانی و گسترش دوستی هاست و از عالی ترین سنت‌های بشری، برخاسته از فرهنگ و تمدن ناب انسانی و بشارت دهنده صلح و مهرورزی است.

امیدوارم با نو شدن طبیعت و در آستانه آغاز فصل بهار و با مساعی مشترک، بیش از پیش شاهد شکوفایی اخلاق، عدالت و معنویت، گسترش محبت و برادری و رفع تبعیض و ستم بر اساس اصول بنیادین ادیان الهی و فرهنگ ملل گوناگون باشیم.

ضمن تاکید مجدد برتحکیم مناسبات دوستانه فی مابین، از خداوند متعال، استمرار سلامتی و موفقیت آن جناب، دولت و ملت و عزت و شادکامی آحاد بشر را مسالت دارم.

محمود احمدی نژاد؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران.

کد خبر 164184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز