گروه اقتصادی: نتایج ششمین دوره انتخابات هیأت نمایندگان اتاق‌ بازرگانی تهران که با حضور گسترده فعالان بخش خصوصی همراه بود، از رأی آوردن اکثر چهره‌های مطرح ومختلف حکایت دارد.

در ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران 3 هزار و 209 رای  به صندوق ریخته شد که از این میان با احتساب 4 رای  باطل، ‌تعداد آرای مأخوذه 3 هزار و 189 رای بود که نسبت به حضور حدوداً ‌1700 نفر در انتخابات دوره گذشته، رشد چشمگیری نشان می‌دهد.

در حالی که در ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران، اشخاص مطرحی همچون مهرداد باقری و محمد مهدی راسخ، دبیرکل‌های اتاق بازرگانی ایران و تهران از راهیابی به هیأت نمایندگی تهران، باز ماندند، در میان اسامی انتخاب شدگان‌ تنها نام یک زن دیده می‌شود.

پیروزی چهر‌ه‌ها

بنابر اعلام انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، در بخش بازرگانی محمدرضا بهزادیان، محسن صفایی‌فراهانی و محمدآقا نهاوندیان حائز اکثریت آراء شدند و اشخاصی همچون محسن بهرامی، علی رشیدی، فرهاد فزونی، مسعود دانشمند، اسدالله عسگراولادی و یحیی آل‌اسحاق نیز توانستند به این دوره از هیأت نمایندگی تهران راه یابند.

در بخش صنعت نیز علی‌نقی خاموشی رئیس فعلی اتاق ایران، محسن مهرعلیزاده و مسعود خوانساری حائز رتبه‌های نخست شدند و در بخش معدن نیز محمدرضا بهرامی حائز رتبه نخست شد.

با توجه به فهرست 3 گروه اصلی شرکت‌کننده در انتخابات یعنی مجمع فعالان توسعه (به محوریت خاموشی)، نوآفرینان (به محوریت نهاوندیان) و خواستاران تحول (اصلاح‌طلبان)، گروه خواستاران تحول 23 کرسی از 40 کرسی و گروه فعالان توسعه 16 کرسی از هیأت نمایندگی اتاق تهران را کسب کردند، اما با توجه به اینکه وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و کشاورزی نیز مجموعا دارای 20 کرسی در هیأت نمایندگی تهران خواهند بود، به نظر می‌رسد با موافقت گروه خواستاران تحول و نمایندگان دولت، دکتر محمد نهاوندیان در دوره جدید هیأت نمایندگی اتاق تهران، همچنان ریاست اتاق تهران را بر عهده داشته باشد.

با این وجود، سرنوشت ریاست اتاق بازرگانی ایران هنوز مشخص نیست و به وضعیت هیات‌های نمایندگی سایر استان‌های کشور نیز بستگی دارد. به گزارش ایسنا، هیأت رئیسه اتاق تهران و سایر شهرستان‌ها فروردین ماه با مشخص شدن 20 نماینده دولت از سوی وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع و کشاورزی نهایتاً نسبت به تعیین رئیس و هیأت رئیسه اتاق تصمیم‌گیری خواهند کرد.

کد خبر 16431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز