همشهری آنلاین: در حالی که نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی هرسال باید براساس تورم سالیانه و نرخ جدید بنزین افزایش یابد اما برخی از مسئولان دولتی معتقدند که این نرخ ها نباید تغییر کند و رانندگان تاکسی‌ها باید همچون سال گذشته از مسافران کرایه دریافت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، اگرچه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در اواخر سال گذشته نرخ جدید کرایه حمل و نقل عمومی کشور را به شورای شهر تهران اعلام کرد اما نمایندگان این شورا با آن مخالفت کرده و بررسی این موضوع را به سال جدید کشاندند تا جایی که بسیاری از تاکسیرانان و به تبع مسافران از این موضوع اعلام نارضایتی کرده و معتقدند که باید هرچه سریعتر نرخ کرایه‌ها مشخص شود تا این مسئله قانونمند شود.

همچنین در این میان تعداد کمی از تاکسیرانان غیرمتعهد اقدام به افزایش قیمت کرایه‌ها کردند که موجب اعتراض شهروندان تهرانی شده است موضوعی که در جلسه آخر شورای شهر تهران از سوی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری پیش بینی شده بود و به همین دلیل خواستار تصویب نهایی کرایه تاکسی‌ها از سوی اعضا شد تا از آشفتگی قیمت‌ها در روزهای ابتدایی سال 91 پیشگیری شود اما اعضای شورای شهر تهران همچنان به بررسی بیشتر آن تاکید داشتند.

اما نکته قابل توجه در این میان اظهار نظر برخی از مسئولان دولتی است که معتقدند نرخ کرایه تاکسی‌ها نباید افزایش یابد و رانندگان باید همچون سال 90 از مسافران کرایه دریافت کنند.

محمودی معاون عمرانی استانداری تهران سه شنبه به مهر گفت: کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال جاری افزایش پیدا نمی‌کند و فرمانداری تهران با توجه به بخشنامه‌های دولتی و براساس سیاست‌های کلان درخصوص افزایش کرایه تاکسی اقدام می‌کند اما از سویی دیگر رویانیان رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور اعلام کرده است که نرخ کرایه تاکسی‌ها باید در سال 91 افزایش یابد.

جدول اظهارنظر مسئولان دولتی و شهری درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی

اظهار نظرها

نام مسئول

  • چون لایحه افزایش کرایه تاکسی‌ها در هفته‌های پایانی سال گذشته به شورای شهر رسید هنوز درباره میزان افزایش نرخ کرایه‌ها به نتیجه نرسیده‌ایم

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر

  • افزایش کرایه‌ها منوط به نهایی شدن قیمت بنزین است و قیمت‌های جدید از سوی شورای شهر و شهرداری اعمال نشده است

 

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران

  • پیشنهاد شهرداری برای افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 91 فاصله بسیاری با نرخ تورم واقعی دارد

 

جعفر هاشمی تشکری معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران

 

  • کرایه‌ها در سال 91 قطعا باید افزایش پیدا کند

 

محمد رویانیان رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور

 

  • کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال جاری افزایش پیدا نمی‌کند و فرمانداری تهران با توجه به بخشنامه‌های دولتی و براساس سیاست‌های کلان درخصوص افزایش کرایه تاکسی اقدام می‌کند.

 

محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری تهران

 

  • رانندگان تاکسی اجازه افزایش کرایه‌ها را قبل از قانونی شدن نرخ‌ها ندارند و در صورت اعلام هرگونه گزارشی از سوی شهروندان به شدت با متخلفان برخورد می‌کنیم.

 

محمد احمدی بافنده مدیرعامل سازمان تاکسیرانی

 

  • اگر دولت با افزایش قیمت‌ها مخالف است کمبودها را نیز جبران کند، نمی‌شود که رانندگان تاکسی را از حققانونی خود محروم کرد و مخارج آنها را جبران نکرد

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران

کد خبر 164912
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز