همشهری آنلاین: روح الله حسینیان عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری پیشنهاد داد رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کارپردازان و منشی‌های مجلس نهم به نمایندگان زن سپرده شود اما لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری، این پیشنهاد را مزاح دانسته و انتشار سخنان حسینیان را جوسازی علیه جبهه پایداری برشمرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، روح الله حسینیان به جبهه پایداری پیشنهاد کرده که هیئت رئیسه مجلس نهم اعم از رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کارپردازان و منشی‌های مجلس نهم به نمایندگان زن واگذار شود و در تشریح دلایل توجیهی این پیشنهاد عنوان کرده است: با عملی شدن این موضوع، بگو و مگوهای غرب مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی به زنان بها نمی‌دهد، خنثی شده و همچنین تجربه‌ای نیز حاصل می‌شود.

فارس نوشته است: با وجود اینکه در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی تکلیف ۲۲۵ کرسی خانه ملت روشن شد اما تنها ۲ کاندیدای زن (مهناز بهمنی از حوزه انتخابیه سراب - شهلا میرگلوبیات از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه) موفق به ورود به مجلس شدند. با این اوصاف هنوز مشخص نیست از میان ۶۵ کرسی باقیمانده در دور دوم انتخابات، چند کاندیدای زن مجوز ورود به مجلس را خواهند گرفت که آقای حسینیان اینگونه هیئت رئیسه ۱۸ عضوی مجلس را یکجا به نمایندگان زن واگذار کرده است.

در همین حال، کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری درباره اظهارات حسینیان مبنی بر ریاست زنان بر مجلس نهم گفته است: ظاهراً آقای حسینیان گفته‌اند این قسمت مصاحبه به نوعی مزاح بوده است.
 
 سخنگوی جبهه پایداری در مورد ریاست مجلس و برخی از اظهارات یکی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: این موضوع همانطور که آقای حسینیان گفته‌اند در شورای جبهه مطرح نشده و برخی از اظهار نظرها در این خصوص البته در حد نظر شخصی است و ظاهرا آقای حسینیان گفته‌اند این قسمت مصاحبه به نوعی مزاح بوده است. موضع رسمی جبهه پایداری همانگونه که مکرراً اعلام شده از طریق پایگاه اطلاع رسانی رسمی جبهه یا سخنگو اعلام می‌شود.

کد خبر 165026
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز