گروه شهری: هیات انضباطی تاکسیرانی دیروز طی گزارشی به شورای اسلامی شهر تهران از کاهش میزان تخلفات صورت گرفته از سوی رانندگان تاکسی خبر داد.

شورای شهر

براساس این گزارش تنها 5 تا 10 درصد رانندگان تاکسی در سال گذشته تخلف داشتند.حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر که مدت 9 سال به‌عنوان عضو منتخب شورا در کمیته انضباطی تاکسیرانی به تخلفات رانندگان تاکسی رسیدگی می‌کند طی گزارشی در باره تخلفات صورت گرفته از سوی تاکسیرانان طی یک‌سال گذشته اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در مدیریت تاکسیرانی صورت گرفت و اجرای سیاست‌های بازرسی و کنترل رانندگان تاکسی تخلفات تاکسیرانان به حداقل رسیده است.

بیادی بیشترین تخلفات صورت گرفته از سوی تاکسیرانان را مربوط به عدم‌فعالیت مناسب و اجرای تعهدات دانست و افزود: افزایش کرایه، سوءاستفاده از سهمیه سوخت، عدم‌اعتبار کارنامه، دوشغله بودن و فعالیت خارج از مسیر از دیگر انواع تخلفات رانندگان بود. وی همچنین ضمن اشاره به اینکه با متخلفان با دید رحمت برخورد می‌شود، در تشریح احکام صادره اظهار داشت: تذکر شفاهی، امتیاز منفی، ابطال کارت سوخت، توقیف تاکسی، تعویض خط و الزام به فروش از جمله احکام صادر شده برای رانندگان متخلف تاکسی در سال گذشته بود.

بیادی همچنین با اشاره به اینکه تاکسی وسیله نقلیه عمومی نیست گفت: در تمام دنیا تاکسی یک وسیله نقلیه لوکس و گران محسوب می‌شود، بنابراین قیمت کرایه آن نیز نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی گران‌تر است اما متأسفانه در ایران از تاکسی به‌عنوان یک مینی بوس کوچک استفاده می‌شود و چون قیمت آن مطلوبیت نهایی را ندارد و تعداد آن نیز از ده‌ها هزار دستگاه فراتر رفته نظارت و بازرسی را سخت کرده است. وی خواستار ارائه تعریف درستی از تاکسی شد.

پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز تاکید کرد: گروه‌های بازرسی تاکسیرانی باید مدام در سطح شهر درحال گشتزنی باشند تا مردم بتوانند تخلفات را به آنها گزارش بدهند و خود این عزیزان هم با گشتزنی نظارت صحیح تری خواهند داشت. علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به تدوین و باز بینی مجدد طرح جامع حمل‌ونقل شهر تهران که مهلت 5 ساله آن به اتمام رسیده گفت: در طرح جامع قبلی که سال 86 به تصویب رسید، سهم تاکسیرانی در حمل‌ونقل عمومی حدود 24 درصد دیده شده بود که در پایان طرح یعنی امسال باید به 22 درصد رسیده باشد این در حالی است که سهم تاکسیرانی در کشورهای پیشرفته دنیا بین یک تا 2 درصد است. وی تاکید کرد: سیاستگذاران مدیریت شهری باید در طرح جامع حمل‌ونقل جدید سهم تاکسیرانی را به‌گونه‌ای ببینند که با واقعیت‌ها نزدیک‌تر باشد.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه برخی از رانندگان تاکسی رضایت‌مندی خودشان را از مدیریت جدید تاکسیرانی ابراز کرده‌اند اظهار داشت: حال که مدیریت جدید تاکسیرانی موجبات افزایش کیفیت و رفاه تاکسیرانان را فراهم کرده بهتر است نسبت به تعویض و بهبود ناوگان تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه جلسه نیز به اعتراض فرمانداری تهران درخصوص سیاست‌های بودجه سال 91 شهرداری تهران پاسخ داده شد. دراین پاسخ ضمن تاکید بر اینکه سیاستگذاری جزو وظایف قانونی شورای شهر است اعلام شد: سیاست‌های بودجه در دی ماه سال گذشته به تصویب رسیده و بودجه سال 91 شهرداری تهران نیز براساس همین سیاست‌ها بررسی و تصویب نهایی شده است چرا که سیاست‌های بودجه در چارچوب دستورات الحاقی وزارت کشور است و مغایرت قانونی ندارد.

بنا براین گزارش دیروز همچنین مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در چهارصد و پنجاه و یکمین جلسه شورا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص تاکید بر حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی، گفت: شورای شهر و شهرداری تهران نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و کمیسیون‌های سه‌گانه شورای شهر در طرح‌های پیشنهادی راهکارهایی را ارائه دهند تا شهرداری تهران در حمایت از تولید داخل و خرید از محصولات داخلی گام بردارد.

کد خبر 165429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز