دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: چاقی در هر سنی با افزایش فشار خون همراه است و با کاهش وزن فشار خون نیز از بین می‌رود

فشار خون بالا

به گزارش ایرنا، دکتر رضا آمری نیا گفت: تحقیقات اخیر نشان داده است که احتمال رابطه بین افزایش سن و فشار خون وجود دارد که می‌تواند به علت آسیب‌هایی باشد که به سرخرگ‌های کلیه وارد شده است.

وی ادامه داد: فشار خون بالا که در نتیجه افزایش وزن و یا دریافت زیاده از حد سدیم ایجاد می‌شود برگشت پذیر است. دریافت زیاده از حد نمک موجب نگهداری آب در داخل بدن، افزایش حجم خون و به تبع آن افزایش فشار خون می‌شود .

عضو آکادمی تغذیه و چاقی آمریکا اضافه کرد: فشار خون بالا با حملات قلبی و مغزی و پیری و مرگ همراه است و با افزایش سن فشار خون افراد نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است که آسیب دیدن سلول‌های کلیوی مهمترین علت ابتلا به فشار خون در افراد مسن است گفت: بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌های کلیوی، اصلاح رژیم غذایی، استفاده از میوه‌ها و سبزیجات، دانه‌های کامل غلات، حبوبات و مغزها، دانه‌ها و خودداری از مصرف دانه‌های تصفیه شده و بدون پوسته غلات و جلوگیری از افزایش وزن است.

آمری نیا در خصوص سالمندان افزود: افزایش سن و کاهش میزان فعالیت‌های بدنی و به دنبال کاهش سوخت و ساز بافت‌های بدن در افراد سالمند باعث می‌شود نیازشان به دریافت انرژی کاهش یابد.

وی اظهار داشت: کاهش توانایی دستگاه گوارش, هضم و جذب مواد غذایی سالمندان را با مشکل مواجه کرده و اگر این افراد بخواهند همان سیستم تغذیه‌ای سال‌های گذشته را حفظ نمایند و میزان غذای بیشتری مصرف نمایند دچار چاقی و عوارض آن می‌شوند.

مشاور تغذیه ورژیم درمانی یاد آور شد: رعایت تغذیه مناسب برای افراد مسن امری مهم و حیاتی در افزایش طول عمر آنها دارد.

کد خبر 165474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز