همشهری‌آنلاین: تعدادی از شهروندان و فعالان تجاری در شهرستان مهران واقع در استان ایلام عنوان کردند: SMS هایی از شرکت مخابراتی «زین‌العراق» متعلق به یک شرکت خصوصی در کشورعراق دریافت کرده‌اند.

کریمی از اهالی استان ایلام در این رابطه گفت: روز گذشته که برای کاری به مهران رفته بودم در مسیر جاده ‌‌SMS‌ از طرف شرکت مخابراتی زین‌العراق دریافت کردم که به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته شده است.

وی تاکید کرد: در متن عربی این SMS شرکت زین‌العراق برای جلب مخاطب بیشتر ضمن خوش‌آمدگویی، آمادگی خود را برای ارائه خدمات تلفن همراه اعلام کرده است.

عبدالی یک فعال تجاری در مهران نیز گفت: این شرکت مخابراتی عراق هر از گاهی اقدام به ارسال SMS برای مخاطبان خود در داخل مرز می‌کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر افرادی که عازم عراق می‌شوند، می‌توانند در مرز سیم کارت زین‌العراق که قبلا 12 هزار تومان قیمت داشت و اینک به 21 هزار تومان رسده را تهیه کند و این SMS ها در واقع نوعی تبلیغ برای شرکت مذکور است.

در همین رابطه یکی از کارشناسان شرکت ارتباطات سیار در استان ایلام به ایسنا گفت: این رویه تبلیغی است و منعی ندارد.

مهندس همایون رحیمی گفت: با این گونه تبلیغات در واقع مسافران ما و اتباع سایر کشورها که از مرز مهران تردد می‌کنند، برای تهیه سیم کارت به سمت شرکت‌های غیر ایرانی هدایت می‌شوند که در واقع یک زیان اقتصادی برای شرکت‌های داخلی به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: در حالی که شرکت‌های ارتباطات سیار عراقی و سایر شرکت‌های مستقر در عراق برای فروش محصولات خود با این قدرت تبلیغی وارد عمل شده‌اند، متاسفانه شرکت داخلی ما هنوز از تمام ظرفیت بازار عراق استفاده نمی‌کنند و این فرصت را از دست داده‌ایم.

رحیمی اظهار کرد: بازار ارتباطات در عراق یک فرصت است که باید با ورود به آن قدرت رقابت خود را نشان دهیم.

کد خبر 165934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز