همشهری‌آنلاین: باراک و میشل اوباما در سال 2011 درآمد کلی برابر 789 هزار و 674 دلار داشته‌اند اما مالیاتی که از کل این درآمد پرداخت کرده‌اند کمتر از مالیاتی بوده است که منشی دفتر اوباما با درآمدی کمتر از 100 هزار دلار در سال پرداخت کرده است.

اوباما

کاخ سفید تایید کرده است که "آنیتا برکنریج" که در سال 2011 درآمدی در حدود 95 هزار دلار داشته است مالیاتی بیشتر از 20.5 درصد مالیات خانواده اوباما با بیش از 789 هزار دلار درآمد پرداخت کرده است. 

به گفته سخنگوی کاخ سفید این آمار از آن رو منتشر شده است که اوباما قصد دارد از طریق آن قوانین مالیاتی آمریکا را به گونه‌ای متحول سازد تا افراد ثروتمند نیز مالیاتی در خور درآمد خود پرداخت کنند.

کمپین انتخاباتای اوباما  در شیکاگو در پی انتشار آمار مالیات پرداخت شده توسط خانواده اوباما و "جو بایدن" معاون اول اوباما به کمپین "میت رامنی" کاندیدای جمهوریخواه ریاست جمهوری حمله کرده و وی را به طرفداری از میلیونرها برای پرداخت مالیاتی کمتر از مالیات خانواده‌های طبقه متوسط متهم کرد.

فاکس نیوز گزارش می‌دهد انتشار مدارک پرداخت مالیات باراک اوباما و نزدیکانش نشان می‌دهد رئیس جمهور آمریکا بالغ بر 160 هزار دلار و جو بایدن مبلغ 87 هزار و 900 دلار از درآمد سالیانه خود را به عنوان مالیات پرداخت کرده‌اند در حالی که رامنی هنوز مدارک شفافی از مبلغ مالیات خود و پرداخت آن را اعلام نکرده و قصد دارد این اطلاعات را  پیش از انتخابات ماه نوامبر اعلام کند.

کد خبر 166132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز