همشهری آنلاین: در حالی که باراک اوباما قصد داشت تا در ایالت نیوهمپشایر به ایراد سخنرانی در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا بپردازد، معترضان ضد سرمایه‌داری با فریادها و شعارهای خود مانع از این کار شدند.

 سخنرانی اوباما با شعارهای معترضان ضدسرمایه‌داری قطع شد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که به منظور انجام سخنرانی در این ایالت واقع در شمال شرقی آمریکا به دبیرستان مرکزی شهر رفته بود، در آنجا با معترضان ضد سرمایه‌داری آمریکایی روبه‌رو شد.

زمانی که اوباما سخنرانی خود را آغاز کرد، معترضان با صدای بلند مانع سخنرانی او شدند و شعار دادند: بیش از 4.000 معترض مسالمت جو دستگیر شده‌اند، در حالی که بانکداران به نابودی اقتصاد آمریکا ادامه می‌دهند.

رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی خود را متوقف کرد و اجازه داد تا این معترضان حرف‌های خود را بزنند. هواداران اوباما نیز به مقابله برآمده و شعار "اوباما، اوباما" سر دادند.

پس از آن اوباما به هوادارانش گفت "کافی است کافی است"، هر دو گروه ساکت شدند و رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی گفت: گوش کنید، می‌خواهم امروز درباره یک سری از مسائل با شما صحبت کنم. من به حرف‌های شما ارج می‌نهم اما بگذارید من هم ادامه دهم و حرف خود را بزنم.

وی تاکید کرد: افراد زیادی در نیویورک و در سراسر کشور با الهام از جنبش "اشغال" به خیابان‌ها ریخته‌اند و احساس عمیقی از سرخوردگی دارند.

وی افزود: احساس سرخوردگی عمیقی وجود دارد؛ درباره این حقیقت که احساس می‌شود رویای آمریکایی که مبنی بر این است که اگر شما سخت کار کنید و اگر پشتکار داشته باشید می‌توانید آن را محقق کنید، در حال محو شدن است و در آمریکا شرایط قرار نبود که بدین شکل باشد.

این نخستین بار نیست که سخنرانی‌های باراک اوباما با اخلال از سوی مردم معترض روبه‌رو می‌شود. در ماه‌های اخیر اوباما با عکس العمل‌های مشابهی از سوی مردم معترض در جریان سخنرانی در سانفرانسیسکو و وست هالیوود مواجه شده بود.

سفر اوباما به ایالت نیوهمپشایر که نخسین سفر وی به این محل طی دو سال گذشته است، با این هدف انجام شد تا رای مردم این ایالت را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 به نفع خود جلب کند.

گروهی از معترضان در بیرون از ساختمان دبیرستان مرکزی شهر تجمع کرده و علامت‌هایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "اوباما کار نمی‌کند" و سخنرانی اوباما نیز توسط گروهی از مردم که به انعکاس سر خوردگی و اعتراض جنبش "اشغال وال استریت" می‌پرداختند، با اخلال مواجه شد.

پس از سخنرانی یکی از اعضای جنبش اعتراضی در حالی که اوباما با مردم دست می‌داد به وی نزدیک شد و یادداشتی را به وی داد.

در این تکه کاغذ پیامی از سوی معترضان نوشته شده بود که به این شرح بود: آقای رئیس جمهور بیش از 4.000 معترض مسالمت جو بازداشت شده‌اند، در حالی که بانکداران به نابود کردن اقتصاد آمریکا ادامه می‌دهند. شما باید حملات علیه حقوق اولیه ما را متوقف کنید. سکوت شما این پیام را می‌دهد که سرکوب پلیس قابل پذیرش است.

کد خبر 152029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز