همشهری آنلاین: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر قول و تعهد سعید مرتضوی برای کنار رفتن از ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: مرتضوی فرد متشرعی است و وظیفه دارد به قولی که به مجلس و استیضاح کنندگان داده، عمل کند.

حسن نوروزی

حسن نوروزی در گفتگو با همشهری آنلاین با اشاره به اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره کناره‌گیری سعید مرتضوی از تامین اجتماعی گفت: آقای میرتاج الدینی گفته است که رئیس جمهوری تعهدی برای امضای استعفای مرتضوی ندارد اما ما می‌گوییم خود آقای مرتضوی تعهد داده و باید کنار برود.

نوروزی که از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است با اشاره به تعهدات مرتضوی به استیضاح کنندگان تأکید کرد: استیضاح کنندگان وزیر کار به دلیل اعتماد به قول و تعهد مرتضوی امضای خود را پس گرفتند و از استیضاح صرف نظر کردند بنابراین مرتضوی نیز باید به تعهد خود پایبند باشد.

نماینده مردم رباط کریم ادامه داد: سعید مرتضوی فردی متشرع و دیندار است و حتی در صورتی که رئیس جمهوری استعفایش را امضا نکند باید بر اساس تعهد خود رفتار کند و بر صندلی ریاست سازمان تأمین اجتماعی ننشیند.

نوروزی با اشاره به حسن نیت استیضاح کنندگان وزیر کار در بازپس گیری امضاها به همشهری‌آنلاین گفت: در صورتی که در مورد مسئله استعفای مرتضوی ازسوی دولت با تخطی و لجبازی مواجه شویم، قطعا طرح استیضاح وزیر کار را دوباره مطرح می‌کنیم و به جریان می‌اندازیم.

پس از آنکه در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته، سعید مرتضوی به ریاست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اعتراض به این اقدام دولت، طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح کردند. این طرح با فراز و نشیب‌های مختلفی همراه بود تا آنکه در روزهای پایانی مانده به اجرای استیضاح، با حکمیت احمد توکلی اعلام شد که اگر سعید مرتضوی از ریاست تامین اجتماعی استعفا دهد، استیضاح کنندگان از استیضاح وزیر کار صرف نظر خواهند کرد.

با وجود آنکه استیضاح وزیر کار در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه 27 فروردین ماه 91 قرار گرفته بود، اما در شروع کار مجلس هیئت رئیسه اعلام کرد که حکمیت احمد توکلی نتیجه داده و با قول و تعهد مرتضوی برای استعفا، استیضاح کنندگان امضای خود را برای استیضاح وزیر کار پس گرفته‌اند. به این ترتیب با اعتماد به قول و تعهد مرتضوی، استیضاح وزیر کار منتفی شد.

اما هم‌زمان با ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، ساعاتی پیش میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری اعلام کرده است که استعفای مرتضوی هنوز به دست وزیر کار و رئیس جمهوری نرسیده و رئیس جمهور تعهدی ندارد که استعفای مرتضوی را بپذیرد و امضا کند.

این اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهوری موجب نگرانی‌هایی درمورد تعهدات سعید مرتضوی به مجلس شده است. حال این سوال ایجاد می‌شود که آیا واقعا طبق خواسته مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم، مرتضوی از ریاست تامین اجتماعی کنار خواهد رفت یا رئیس جمهوری با امضا نکردن استعفای مرتضوی، وی را در سمت ریاست تامین اجتماعی ابقا خواهد کرد.

کد خبر 166321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز