یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی «رنگ، هست، نیست» با حضور هنرمندان صاحب اثر در این نمایشگاه و علاقمندان به این رشته هنری در گالری شماره 2 خانه عکاسان ایران حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه شامل 31 اثر با موضوع «طبیعت با رویکرد به زندگی» از 5 هنرمند عکاس مسعود فخار، مریم ابونیا، هاله افتخاری، شیدرخ عباس نژاد و آیدا ثابتی است.

مسعود فخار یکی از عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه گفت: سوژه های مورد نظر در عکس ها از طبیعت گرفته شده و تلاش ما در این نمایشگاه این بود که طبیعت را با ذائقه ها و دیدگاه‌های مختلف هر یک از شرکت کنندگان در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم.

این عکاس افزود: در این آثار از تکنیک‌های مختلف عکاسی استفاده شده است و اثرگذاری رنگ و بود و نبود آن در عکس‌ها مورد توجه خاص شرکت کنندگان بوده است و به همین خاطر نام «رنگ، هست، نیست» برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

این هنرمند در ادامه از فعالیت‌های هنری خانه عکاسان ایران و حوزه هنری و ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنرمندان جوان قدردانی کرد.

مریم اونیا دیگر عکاس این مجموعه درباره نمایشگاه «رنگ، هست، نیست» گفت: در این نمایشگاه 31 اثر از 5 عکاس به نمایش گذاشته شده است که از آیدا ثابتی 9 عکس، از هاله افتخاری 7 عکس، از شیدرخ عباس نژاد 7 عکس، از مسعود فخار 3 عکس و از من نیز 5 عکس در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

او از فعالیت‌های خانه عکاسان ایران تمجید کرد و گفت: مسئولان خانه عکاسان برای برگزاری این نمایشگاه کمک‌های زیادی به ما کردند و ما شاهد همکاری و دلسوزی آن ها بودیم.

شیدرخ عباس‌نژاد از دیگر عکاسان جوان این نمایشگاه گفت: عکس‌های این نمایشگاه گروهی بر دو محور طبیعت و زندگی شکل گرفت.

این هنرمند عکاس با بیان این که همه هنرمندانی که در این مجموعه شرکت دارند از هنرآموزان خانه عکاسان ایران بوده‌اند، افزود: به نظر من خانه عکاسان جای بسیار خوبی برای یادگیری عکاسی و پرورش عکاسان است؛ استادان آن بسیار خوب و روند درسی و آموزشی در آن بسیار مفید بود.

نمایشگاه «رنگ، هست، نیست» از 26 فروردین به مدت یک هفته روزهای شنبه تا چهارشنبه در گالری شماره 2 خانه عکاسان ایران واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برپا است.

کد خبر 166358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز