مس سرچشمه آخرین تیم صعودکننده به لیگ یازدهم، پس از باخت در هفته سی‌ام مقابل داماش گیلان نخستین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول کشور لقب گرفت.

فوتبال - مس سرچشمه

 این تیم البته بعد از اینکه به لیگ برتر صعود کرد، تیم ضعیفی به حساب می‌آمد که بازیکنان بزرگی نداشت. به همین دلیل، با موافقت سازمان لیگ برتر، وقت بیشتری برای جذب بازیکن درخواست کرد و در این فاصله بازیکنانی مثل علی سامره را به خدمت گرفت. با این حال، این تیم با مربیگری احمد سنجری نتوانست نتایج قابل‌قبولی در ابتدای لیگ برتر به دست بیاورد و شکست‌های متوالی مس سرچشمه سبب برکناری سنجری شد. احمد سنجری در 5هفته اول لیگ یازدهم با مس سرچشمه 4 شکست را متحمل شد و بدین‌ترتیب، اخراج شد. سنجری معتقد بود که تصمیم‌گیری مدیرعامل این باشگاه شتابزده بوده و یادآور شده بود: «مدیران باشگاه قصد دارند به تیم شوک وارد کنند. آنها تصمیم درستی گرفته‌اند اما باید بدانند شوک فقط برای یک بازی است، بعد از آن را می‌خواهند چه کنند؟ تیم همان تیم است که با من کار می‌کرد، مربی جدید می‌خواهد معجزه کند»؟

اتفاقا مس سرچشمه با مربیگری اصغر شرفی هم نتوانست نتایج ضعیف هفته‌های اول را جبران کند. یکی از سیاست‌های عجیب شرفی این بود که در یک مسابقه فوتبال تیمش باید به فکر پیروزی باشد، حتی اگر تیمش به خاطر رسیدن به این خواسته با شکست مواجه شود. شرفی روی کسب نتیجه مساوی حساب نکرده و معتقد بود که حداقل امتیاز نمی‌تواند به مس سرچشمه کمکی کند.

مس سرچشمه در لیگ یازدهم با کمبود بازیکنان باتجربه مواجه بود و به عقیده برخی‌ها این تیم برای حضور در لیگ برتر نیز به آمادگی لازم نرسیده بود. این تیم در نخستین حضور خود در لیگ برتر به قدری عملکرد ضعیفی داشت که در 4 هفته مانده به پایان لیگ سقوطش به لیگ دسته اول مسجل شد. مس سرچشمه، ضعیف‌ترین تیم لیگ در 30 مسابقه قبلی خود تنها 4 بار به پیروزی دست یافته است. 7 تساوی و 19 شکست حاصل کار این تیم بوده و تنها با کسب 19 امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است.

شهرداری تبریز با قرار گرفتن در رده شانزدهم جدول دومین گزینه جدی برای سقوط به لیگ دسته یک به حساب می‌آید. این تیم که با مربیگری یسیچ پا به بازی‌های لیگ گذاشت، با این مربی نتایج خوبی گرفته بود ولی مدیرعامل این تیم تصمیم گرفت پیش از برگزاری مسابقه هفته هجدهم علی اصغر مدیرروستا را جایگزین وی کند.

مدیرروستا در نخستین حضورش روی نیمکت شهرداری تبریز مقابل مس کرمان متحمل شکست شد و اگر در 4 هفته باقیمانده نتواند بیشترین امتیازها را کسب کند، سقوط خواهد کرد. این تیم جمعه در تبریز به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود ولی در هفته سی و‌دوم یک مسابقه سخت مقابل استقلال خواهد داشت زیرا این مسابقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و استقلال که یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید، به سادگی از امتیازهای این مسابقه نخواهد گذشت. شهرداری در 2هفته پایانی ابتدا میزبان فجرسپاسی است و در هفته آخر نیز میهمان داماش گیلان خواهد بود. شهرداری در حال حاضرتیم 29امتیازی جدول است و بالاتر از این تیم شاهین بوشهر قرار دارد؛ تیمی که این فصل با اینکه به فینال جام حذفی رسید اما به‌دلیل مشکلات مالی و تغییرات متعدد در کادر مدیریتی روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

همچنین حمید درخشان که ابتدای فصل سرمربی این تیم بود، خیلی زود از این تیم جدا شد و چندی پیش نیز دوباره به این سمت منصوب شد. فیروز کریمی نیز یکی دیگر از مربیان شاهین در این فصل بوده است؛ تیمی که 31 امتیازی است و می‌تواند تیم سومی باشد که به لیگ دسته اول سقوط می‌کند. شاهین این هفته یک مسابقه سخت مقابل استقلال دارد و بعد به مصاف سپاهان می‌رود. سایپا و راه‌آهن 2 حریف دیگر شاهین خواهند بود.

ملوان با 34 امتیاز در رده پانزدهم جدول حضور دارد و یکی از تیم‌های در خطر سقوط به حساب می‌آید. این تیم در 4 هفته پایانی با تیم‌های مس کرمان، سایپا، فولاد و تراکتورسازی بازی خواهد کرد.

جالب اینکه مس کرمان که جزو تیم‌های پایین جدول بود، در حال حاضر با 34 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و گرچه همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند ولی وضعیت بهتری نسبت به قبل دارد. راه‌آهن با 35 امتیاز، سایپا با 37 و...به‌ترتیب بالاتر از مس قرار دارند اما آنها هم خطر سقوط را حس می کنند.

کد خبر 166692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز