سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

با نزدیک شدن به پایان لیگ یازدهم، رقابت بین گلزنان لیگ برتر هم بیشتر از قبل می‌شود.

فونیکه‌سی، مهاجم اهل مالی صنعت نفت آبادان که این فصل با گل‌های متعدد خود به چهره‌ای گلزن در فوتبال ایران تبدیل شده حالا با 18 گل با عنایتی، مهاجم صبای قم رقابت نزدیکی دارد.

در ماه‌های گذشته به‌نظر می‌رسید فونیکه‌سی به راحتی بتواند به آقای گلی لیگ برتر دست یابد؛ زیرا نمایش حیرت‌انگیز این بازیکن در ترکیب نفت آبادان با گل‌ همراه بود و همین مسئله خیلی زود فونیکه‌سی را از دیگر مدعیان آقای گلی جدا کرد و او به صدر جدول گلزنان رسید.

فونیکه‌سی اما در هفته‌های اخیر کمتر به میدان می‌رود و نسبت به گذشته افت محسوسی داشته است. البته اختلاف او با کاستا، سرمربی صنعت نفت آبادان باعث به حاشیه رفتن بهترین گلزن این تیم شده است. خودش درباره دلایل این اختلاف گفته است: «فقط 20دقیقه بر سر تمرین دیر رسیدم و راستش را هم گفتم که خواب مانده بودم.

خوب بود دروغ می‌گفتم و دلایل دیگر می‌آوردم؟ شاید در تیم بازیکنانی باشند که یک روز دیرتر در تمرین شرکت می‌کنند ولی در مورد من این طور تصمیم گرفته می‌شود. البته من کاری به کسی ندارم و به‌دنبال کار خودم هستم. اما کاستا سرمربی تیم با بازی ندادن به من در حق من نامردی می‌کند. من دوست دارم بازی کنم».

فونیکه‌سی به قدری از کادرفنی این تیم دلخور است که می‌خواهد فصل بعد در تیم دیگری بازی کند و تیم‌هایی مثل پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن هستند. اما آیا فونیکه‌سی با توانایی‌هایی که دارد می‌تواند آقای گلی لیگ برتر را در 4 هفته باقیمانده از لیگ برتر از آن خود کند؟

او درباره اینکه مهاجم باتجربه‌ای چون رضا عنایتی رقیب سرسختی برایش به حساب می‌آید و از اینکه در رقابت با او بازنده شود، گفته است: «نگرانی‌‌ای ندارم. آقای گلی دست خداست. هر کسی که او برای آقای گلی انتخاب کرده باشد کسی نمی‌تواند مانع شود.

هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند آقای گل کیست. البته با تصمیماتی که سرمربی می‌گیرد ماندن در نفت فایده‌ای ندارد و به تیمی می‌روم که پیشنهاد مالی بهتری بدهد».

جالب اینکه هیچ‌کس فکر نمی‌کرد رضا عنایتی بتواند در لیگ یازدهم در قامت یک گلزن بزرگ ظاهر شود. چنان‌که ابتدای فصل خریدار چندانی هم نداشت و تیمی مثل استقلال هم رغبتی برای به خدمت گرفتن این بازیکن نداشت. اما او حالا به جایی رسیده که فصل بعد به راحتی می‌تواند در تیم‌های بزرگی چون استقلال بازی کند. عنایتی معتقد است: «در فوتبال امروز هر بازیکنی کارایی داشته باشد، بازی می‌کند و کسی نمی‌پرسد سن بازیکن چقدر است و چند سال دیگر می‌تواند بازی کند. متأسفانه امروز در فوتبال ایران بازیکنان جوان نسبت به موقعیتی که دارند از درک مناسبی برخوردار نیستند و خیلی زود اشباع می‌شوند.

همین می‌شود که بازیکنان باتجربه همچنان در سطح اول فوتبال کشور بازی می‌کنند و خواهان دارند. تا هر زمان که بتوانم بازی کنم به فعالیت خود در فوتبال کشور ادامه می‌دهم و نگاهم به سن و سالم نخواهد بود. با این شرایطی که امروز دارم فکر می‌کنم تا 4-3سال آینده همچنان بازی خواهم کرد».

رضا عنایتی رکورددار گلزنی در لیگ برتر است و بیشتر از 100 گل در لیگ به ثمر رسانده است. تا حالا 3بار عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست آورده و با شرایطی که امروز دارد، می‌تواند برای چهارمین بار هم آقای گل شود.

عنایتی در مقایسه با فونیکه‌سی شرایط بهتری برای رسیدن به‌عنوان آقای گلی دارد. مهاجم سابق تیم ملی امیدوار است بتواند به رکورد 24 گل زده در لیگ برتر که در فصل قبل توسط رضا نوروزی ثبت شد برسد. او بر این باور است که «باید در هر بازی چند تا گل بزنم که به رکورد نوروزی برسم.

حالا من تلاشم را می‌کنم ببینم خدا چه می‌خواهد. اگر خدا بخواهد، یک کارهایی می‌شود کرد». البته غیبت فرهاد مجیدی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر نیز به گلزنان لیگ کمک کرده تا بدون یک رقیب جدی کار خود را پیش ببرند.

مجیدی در نیم فصل نخست

9 گل برای استقلال به ثمر رسانده بود و بعد به لیگ قطر رفت. جالب اینکه او هنوز هم جزو گلزنان برتر در جدول گلزنان است. اما به غیراز فونیکه‌سی و عنایتی بازیکنی مثل کریم انصاری‌فرد با او فاصله زیادی گرفته‌اند.

مهاجم سایپا 17 گل برای تیمش به ثمر رسانده و امیدوار است که در پایان لیگ بتواند با سبقت گرفتن از 2 مهاجم دیگر آقای گلی را از آن خود کند. انصاری‌فرد درباره اینکه آیا می‌تواند در هفته‌های باقیمانده آقای گل شود، توضیح می‌دهد: «هنور 4بازی باقی‌مانده و به اندازه کافی شانس دارم. من معتقدم هر کس روزی‌اش باشد آقای گل خواهد شد و اگر خودم به این عنوان نرسیدم دوست دارم که رضا عنایتی که از مهاجمان بزرگ فوتبال ایران است آقای گل شود».

او درباره شایعه کم‌کاری‌اش در سایپا عنوان می‌کند: «وقتی در کورس آقای گلی قرار دارم چرا باید کم کاری کنم».بعد از او، علی کریمی با 11 گل در رتبه چهارم جدول گلزنان قرار دارد و به‌نظر نمی‌رسد کاپیتان پرسپولیس بتواند امیدی برای آقای گلی داشته باشد.

کد خبر 166711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز