چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از کاربران و متخصصان بر این باورند پول نقد و کارت‌های اعتباری طی دهه آینده رونق خود را از دست خواهند داد زیرا بیشتر افراد برای انجام امور مالی و انواع پرداخت‌های خود به موبایل‌هایشان رجوع خواهند کرد.

موبایل

نتایج بررسی جدیدی که توسط موسسه Pew انجام گرفته نشان می دهد از هر سه نفر دونفر به صورت روزانه از موبایل‌های خود به عنوان کیف پول استفاده خواهند کرد.

افزایش استفاده از برنامه‌های جانبی متنوع مانند برنامه کیف پول گوگل و Square که می‌توانند موبایل‌ها را به کیف‌های پول مجازی تبدیل کنند،‌ باعث شده تا میزان گرایش به پرداخت‌های موبایلی افزایش یافته و در آینده نیز ادامه پیدا کند.

گزارش ماه دسامبر موسسه ComScore نشان می دهد 38 درصد از مالکان و کاربران موبایل از گوشی‌های خود برای خرید و سفارش آنلاین استفاده کرده اند. این آمار با جدید ترین مطالعه موسسه Pew که نشان می دهد 46 درصد از کاربران از گوشی خود برای سفارش دادن یک اپلیکیشن استفاده کرده و یا قبوض خود را پرداخت کرده اند، همخوانی دارد.

بر این اساس متخصصان اعلام کرده‌اند در سال 2020 بیشتر انسانها به صورت کامل با استفاده از ابزارهای هوشمند برای سفارش دادن نیازهای خود انطباق یافته اند و به این شکل نیاز به پول نقد و کارتهای اعتباری از بین خواهد رفت.

با این همه یک سوم افراد حاضر در این مطالعه به مخالفت با این ایده پرداخته و اعلام کردند به دلیل ضعف امنیتی به مصرف کننده‌های صرف پرداخت‌های دیجیتالی تبدیل نخواهند شد. به گفته تعداد زیادی از هزار و 21 نفری که در این مطالعه حضور داشتند اعلام کردند در روند افزایش مالکیت تلفن‌های هوشمند،‌امنیت و اطمینان به آن عوامل کلیدی هستند که این سیستم پرداخت جدید را به انتخابی قطعی بر ای جایگزینی پول و کارت اعتباری تبدیل می کند.

کد خبر 166855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز