همشهری آنلاین: نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از حزب محیط زیست درآستانه برگزاری انتخابات، طی ابتکاری با همراهی شماری از خبرنگاران توری تحت عنوان ' سارکوگشت ' در پاریس برای برملا کردن برخی از اتهام های وارده بر رییس جمهور برگزار کرد.

ابتکار نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای کنارزدن سارکوزی

به گزارش ایرنا ، در شرایطی که هر یک از رقبا انتخاباتی فرانسه به شیوه و روش خاص خود از برنامه های و سیاست های انتخاباتی یکدیگر انتقاد کرده و به همدیگر می تازند ، ژولی نیز این شیوه انتقاد از رییس جمهور را مناسب حال دید .

ژولی 68 ساله نروژی الاصل در اجرای این گشت چند ساعته در شهر، با حضور در برابر منزل ' لیلیان بتانکور'، بیوه ثروتمند و وارث شرکت 'اورئال' گفت: به استناد شهود متعدد دراین منزل بسیاری از سیاستمداران حضور یافته و از ایشان کمک های مالی دریافت کردند.

وی که نقش یک راهنما را برای خبرنگاران ایفا می کرد، در نزدیکی منزل 'مارتین بوئیگ' از ثروتمندان و دوستان سارکوزی نیزگفت: ما این جا در برابر یکی از ارکان اصلی سیستم هستیم.

وی درشهر ' نویی ' حومه پاریس ، جایی که سارکوزی در 18 سالگی و درایام جوانی مسوولیت شهرداری انرا برعهده گرفت ، نیز گفت ' نویی شهری که هم اکنون 60 هزار سکنه در آن زندگی می کنند به تنهایی 19 درصد اعضای دولت را درخود جای داده است.

ژولی همچنین در برابر منزل سابق سارکوزی که به گفته وی بین 13 تا 30 درصد قیمت روز به بهای 4/5 میلیون فرانک چندسال پیش خریداری شده و پس از مدتی فروخته شده است، نیز به طرح این سوال پرداخت که او این پول را از کجا آورده است؟

وی سپس گفت: تا قبل از پایان مبارزات انتخاباتی او باید در مورد دو میلیون فرانک ما به التفاوتی که به دست آورده، توضیح دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ازدرصد پایینی از اراء برخوردار بوده و براساس نظرسنجی ها در بهترین شرایط در جایگاه ششمی است ، همچنین با اشاره به میهمانی شب پیروزی سارکوزی در سال 2007 میلادی در رستوران مشهور و گرانقیمت ' فوکتز' ، نام 20 تن از افرادی را که در این میهمانی شرکت داشته و بعدها عالی ترین نشان افتخار فرانسه به آن ها داده شد ، ذکر کرد.

نامزد طرفداران محیط زیست و سبزهای فرانسه ، گشت خود را که با اتوبوس از مقابل منزل بتانکور آغاز کرده بود با توقف در برابر ' کمیسیون ملی محاسبات ' انتخاباتی پایان داد.

کد خبر 167025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز