نمایندگان مجلس به احتمال زیاد این هفته، تصمیم نهایی خود را درباره برداشت شبانه از حساب بانک‌ها به بهانه مابه‌التفاوت نرخ ارز اعلام می‌‌کنند و درصورت ابطال تصمیم دولت، پرونده را برای تصمیم‌گیری نهایی و مجازات قانونی متخلفان به قوه قضاییه ارسال می‌کنند.

 

 یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ابطال مصوبه دولت در مورد دریافت مابه‌التفاوت ارز فروخته شده با ارز مرجع توسط بانک مرکزی، گفت: طی هفته جاری گزارش کمیسیون اقتصادی در این ارتباط در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
به گزارش فارس، پیمان فروزش، با بیان اینکه هیات تطبیق مصوبات مجلس، مصوبه دولت در ارتباط با اخذ مابه‌التفاوت ارز مرجع و ارز فروخته شده توسط بانک‌ها را ابطال کرده، اظهار داشت: درصورتی که هیات وزیران مصوبه‌ای را برخلاف قانون تصویب کند، رئیس مجلس می‌تواند آن مصوبه را ابطال کند. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همه بانک‌ها موافق ابطال این مصوبه بودند و نماینده بانک مرکزی در جلسه گذشته با کمیسیون اقتصادی معتقد بود که این مصوبه غیرکارشناسی است زیرا در مصوبه دولت آمده بود که بدون تصویب در مجمع عمومی بانک مرکزی و بدون در نظر گرفتن نرخ ارز فروخته شده باید به بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز فروخته شده پرداخت شود.

 

کد خبر 167278
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز