یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

داریوش مهرجویی کارگردان فیلم سینمایی «نارنجی‌پوش» در پاسخ به این سؤال که در برخی رسانه‌ها مطرح شده که نارنجی‌پوش جوابیه‌ای به فیلم سینمایی «جدایی نادر...» است، آیا این موضوع را تایید می‌کنید، گفت: نه، چون ما سناریوی این فیلم را 4سال پیش همزمان با «طهران تهران» و حتی قبل از آن نوشته بودیم و می‌خواستیم این فیلم را بسازیم که به دلایلی ساخت آن به تعویق افتاد و نشد.

داریوش مهرجویی

بعد «آسمان محبوب» و «همدان» را ساختیم و پس از آن نارنجی‌پوش ساخته شد. مهرجویی تصریح کرد: من نه فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین را دیده بودم نه داستانش را می‌دانستم و اینکه می‌گویند نارنجی‌پوش جوابیه‌ای به جدایی نادر از سیمین است را قبول ندارم.

کارگردان «هامون» در ادامه در مورد دلایل استقبال از فیلم سینمایی نارنجی‌پوش به فارس، گفت: فیلم باید خودش جذاب باشد و آن کشش ذاتی را داشته باشد. تبلیغات و اسم برای فیلم فایده ندارد. مهم خود فیلم، ماهیت و پیام آن است. کارگردان «سارا» در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید فیلم‌تان سفارشی است، خاطرنشان کرد: چه سفارشی؟ چه تبلیغی؟ من حس درونی خودم را بیرون می‌ریزم. وی در ادامه افزود: ما این سناریو را نوشته بودیم، همه کار‌هایش را انجام داده بودیم، می‌خواستیم فیلمبرداری را آغاز کنیم که با دلهره به سراغ شهرداری رفتیم برای اینکه این فیلم یک نقد دقیق از خود شهرداری و محیط‌زیست است.

مهرجویی تصریح کرد: ما دلهره این را داشتیم که اصلا شاید شهرداری این را قبول نکند، ولی خوشبختانه اینها کمی ذهن‌شان باز بود و حس کردند این قضیه مهم است و می‌تواند تولید آگاهی بکند و آمدند یک مقدار از نظر مالی به ما کمک کردند؛ همانقدر که بنیاد سینمایی فارابی و سرمایه‌گذارهای دیگر کمک کردند.

وی در ادامه درباره دلیل حذف سکانس آخر فیلم (حضور شهردار تهران) گفت: ببینید چون جشنواره همیشه دقیقه نودی است و ما این فیلم را سرتاسر ندیده بودیم، بعد که دیدیم تصوری که داشتیم این بود که بعدا این را با تروکاژ درمی‌آوریم و تمام آن دشت و تپه‌ها پر از نارنجی‌پوش‌ها می‌شود و جنگل را از بالا با هلی‌کوپتر نشان می‌دهیم و کنار رودخانه و همه جاهایی که حامد آبان می‌گفت به‌صورت رؤیایی این ساختار را در نظر داشتیم که نشان بدهیم، ولی عمل نشد.

داریوش مهرجویی در مورد کارهای آتی خود، بیان داشت: «بیا تا برویم» را می‌خواهم بسازم، اگر به آن پروانه ساخت بدهند. این فیلم 3 ماه است که منتظر پروانه ساخت است. کارهای دیگری هم هست ولی با این وضعیت موجود مانده‌ایم چه کار کنیم چون به هیچ کسی پروانه ساخت نمی‌دهند.

کد خبر 167307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز