سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: پیترپیس، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده اعتقاد دارد با توجه به شرایطی که دو جنگ عراق و افغانستان به ارتش آمریکا تحمیل کرده این احتمال وجود دارد که نیروهای نظامی این کشور قادر به نشان دادن واکنش سریع و مناسبی به بحرانی دیگرنباشند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیس در ارزیابی خود از توان نظامی ایالات متحده به کنگره که مفاد آن محرمانه است اما منابع نظامی گوشه‌هایی از آن را افشا کرده‌اند بر کاهش آمادگی ارتش آمریکا صحه گذاشته است.

در این گزارش احتمال ناکامی ارتش آمریکا در مواجهه با بحران نظامی دیگری مورد تاکید قرار گرفته در حالی که در ارزیابی سال گذشته آمادگی ارتش آمریکا در سطح قابل قبولی ارزیابی شده بود.

در گزارشی که به همراه ارزیابی سالانه پنتاگون از توان نظامی آمریکا از سوی پیس تقدیم کنگره این کشور شده این گونه استنتاج شده که اگرچه پنتاگون در تلاش است توانمندی‌های جنگی خود را ارتقاء بخشد لیکن کاهش خطر ناتوانی در رویارویی با تهدیدهای بالقوه ممکن است سال‌ها به طول انجامد.

این گزارش مقارن با ارائه طرح جورج بوش، رئیس‌‌جمهور آمریکا برای اعزام نیروهای تازه نفس به عراق برای مهار خشونت‌های رو به تزاید در این کشور و تلاش دموکرات‌های کنگره برای کاهش اختیارات جنگی بوش با هدف جلوگیری از اجرای این طرح تقدیم کنگره شده است.

فرماندهان ارشد ارتش آمریکا همیشه به این نکته اذعان کرده‌اند که درگیری‌های مکرر و طولانی‌شدن دوره استقرار واحدهای نظامی در عراق و افغانستان ارتش را در تنگنا قرار داده و به تجهیزات جنگی لطمات جدی وارد آورده است.

در گزارش پیس به آمادگی رزمی ارتش آمریکا در سال 2006 پرداخته شده اگرچه توان نظامی آمریکا در طول سال‌های اخیر و پس از اشغال عراق فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.

این ارزیابی در ابتدای سالجاری میلادی به رابرت گیتس، وزیر دفاع ارائه شده بود و به همین دلیل انعکاس دهنده تاثیر اجرای برنامه اعزام 21 هزار و پانصد نیروی تازه نفس به عراق طی ماه‌های آینده بر توان رزمی ارتش آمریکا نیست.

کد خبر 16762

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز