همشهری آنلاین: رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک روز جمعه (8 اردیبهشت) با برگزاری مسابقات شش وزن نخست کشتی آزاد در شهر تیان چین پایان یافت.

به گزاش روابط عمومی فدراسیون کشتی، ختاگ گازیموف آذربایجانی در وزن 96 کیلوگرم و سوشیل کومار هندی در وزن 66 کیلوگرم از کشتی‌گیران مطرحی بودند که در این رقابت‌ها ضمن کسب عنوان قهرمانی موفق به کسب سهمیه المپیک 2012 لندن نیز شدند. کشتی‌گیران کره شمالی نیز در دو وزن 55 و 60 کیلوگرم به قهرمانی رسیدند و توانایی خود را در سبک وزن به رخ حریفان کشیدند.

بر این اساس اسامی نفرات برتر این رقابت‌ها به شرح زیر است: (سه نفر نخست هر وزن المپیکی شدند و نفرات سومی که اسامی آن‌ها در ابتدا آمده است سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند)

55 کیلوگرم: 1- کیونگ ایل یانگ (کره شمالی) 2- دلشاد منصوراف (ازبکستان) 3- کیم جین چول (کره جنوبی) و کلیم گرس (مولداوی)


60 کیلوگرم: 1- رای جونگ میونگ (کره شمالی) 2- لی سئونگ چول (کره جنوبی) 3- شاون بانچ (آمریکا) و بازار بازارگوریف (قرقیزستان)


66 کیلوگرم: 1- سوشیل کومار (هند) 2- اوتار توشیشویلی (گرجستان) 3- آندری کیاتکوفسکی (اوکراین) و کیم دای سونگ (کره جنوبی)


74 کیلوگرم: 1- انوربات پروجاو (مغولستان) 2- گابور هاتوس (مجارستان) 3- چونگیائو ژانگ (چین) و موسی مرتضی‌علیف (ارمنستان)


84 کیلوگرم: 1- دانیل دیاز (ونزوئلا) 2- سوسلان گاتسیف (بلاروس) 3- یرمک بایداشوف (قزاقستان) و امزاریوس بنتینیدیس (یونان)


96 کیلوگرم: 1- ختاک گازیموف (آذربایجان) 2- ماگومد موسی‌یف (قرقیزستان) 3- والری آندریتسف (اوکراین) و رادوسلاو باران (لهستان)

رقابت‌های وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد و 5 وزن نخست کشتی فرنگی گزینشی المپیک شنبه در چین برگزار می‌شود و به ترتیب پرویز هادی، هادی علیزاده پورنیا و حبیب‌اله اخلاقی، نمایندگان کشورمان در این اوزان به مصاف حریفان خود می‌روند. این رقابت‌ها روز یکشنبه با برگزاری مسابقات دو وزن دوم کشتی فرنگی به پایان می‌رسد.

 

کد خبر 168102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز