همشهری آنلاین: پرویز هادی آزادکار وزن 120 کیلوگرم و حبیب‌اله اخلاقی فرنگی‌کار وزن 84 کیلوگرم با پیروزی در دیدار فینال رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک چین ضمن کسب مدال طلا، سهمیه المپیک 2012 لندن را کسب کردند.

کشتی

به گزارش ایسنا، پرویز هادی کشتی‌گیر آزادکار وزن 120 کیلوگرم کشورمان که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو بود در دور دوم نوبویوشی آراکیدا از ژاپن را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد. هادی در دور سوم فاسون بارو از آلبانی را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. هادی برای حضور در دیدار فینال در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف دانیل رارس چینتوان از رومانی رفت و در یک کشتی جنجالی با نتیجه 5 بر 1 این کشتی‌گیر را شکست داد و ضمن حضور در دیدار فینال، سهمیه المپیک را کسب کرد. هادی در دیدار فینال به دلیل حاضر نشدن نیک ماتوهین از آلمان برنده اعلام شد و صاحب مدال طلا شد.

 در وزن 84 کیلوگرم کشتی فرنگی حبیب‌اله اخلاقی نماینده کشورمان در دور نخست لیونگ بک از سوئد را با نتیجه 2- صفر شکست داد، اخلاقی در دور دوم نیز تیگران ساهاکیان از ارمنستان را نیز با همین نتیجه مغلوب کرد. اخلاقی در دور سوم ملونین نمونوی از فرانسه را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و انتقام شکست مسابقات جهانی دانمارک را از این کشتی‌گیر گرفت. اخلاقی در دیدار مرحله نیمه‌نهایی نیز در سه تایم و با نتیجه 6 بر 4 ولادمیر گوگیشیدزه از گرجستان را شکست داد و با حضور در دیدار پایانی این وزن سهمیه المپیک 2012 لندن را نیز بدست آورد. اخلاقی در دیدار فینال نناد زوگاج از کرواسی را در دو تایم و با نتایج 3- صفر و 1- صفر شکست داد و به مدال طلای این وزن دست یافت.

 هادی علیزاده پورنیا نماینده وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان نیز پس از یک برد مقابل حریف قطری و یک شکست مقابل کشتی گیر اوکراینی و با توجه به حذف این کشتی‌گیر از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کد خبر 168143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز