گروه اقتصادی: استاندار تهران در واکنش به انتقادها از موج تازه گرانی‌ها اظهار کرد: بهتر است این آقایان مثل گذشته کار خودشان را انجام دهند!

به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن دیروز در اظهارنظری گفت: اگر افرادی ریشه‌های گرانی را می‌دانند و یکطرفه قضاوت می‌کنند به‌نظرم نیت دیگری را به‌جز دلسوزی برای مردم دارند و اگر کسانی نمی‌دانند توصیه می‌کنم با هر جایگاهی که دارند درباره این موضوع مطالعه شده صحبت کنند. وی درباره برخی انتقادهای اخیر درخصوص گرانی کالاها گفت:

اینکه عده‌ای بنشینند و با بیانیه، سخنرانی و رهنمودهای بدون پشتوانه کارشناسی بخواهند مسئله گرانی را حل کنند مشکل حل نمی‌شود و این حرف‌ها خریداری ندارد و برای مردم نیز قابل‌قبول نیست. استاندار تهران با بیان اینکه دولت به‌طور جد به مسئله گرانی ورود پیدا کرده است ادامه داد: برخی به‌گونه‌ای حرف می‌زنند که به‌نظر می‌رسد دولت خوابیده و بی‌خیال مشکلات مردم است و آقایان تازه یاد مردم افتاده‌اند!

خواهش می‌کنم این آقایان مثل گذشته کار خودشان را انجام دهند چراکه نه اطلاعات کارشناسی در این رابطه دارند و نه از ریشه‌های این مشکلات مطلعند.به گزارش همشهری، از ابتدای سال‌جاری کارشناسان و فعالان اقتصادی در اظهارنظرهای نگران‌کنندهبا اشاره به افزایش هزینه‌های تولید، خواستار تجدید نظر دولت در سیاست‌های اقتصادی‌اش شدند و مهار تورم را بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مقدم شمردند و از سوی دیگر علما هم با موضعگیری خود نسبت به بی‌توجهی مسئولان به‌علت واقعی گرانی‌ها خواستار آن شدند که دولت از نظرات کارشناسان برای مهار گرانی‌ها استفاده کند.

تدارک گسترده دولت برای تأمین کالاها

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر تدارک گسترده دولت در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز مردم، به شهروندان اطمینان داد که همه نیازمندی های آنان تا پایان سال به مرور وارد بازار خواهد شد تا هیچ‌گونه کمبودی در زمینه مایحتاج ضروری مردم در بازار ایجاد نشود. به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران افزود:

امسال همه نیازمندی های مردم را به‌طور یکجا فهرست کرده‌ایم و اقلامی را که کمبود داریم در فهرست مشخص کرده و برای آن بودجه لازم را درنظر گرفته‌ایم. معاون اول رئیس جمهور گفت: این کار را کرده ایم تا خاطر مسئولان ذیربط راحت شود تا با خیالی آسوده نسبت به تامین کالاهای مورد نیاز مردم از بازارهای داخلی یا خارجی اقدام کرده و به میزان کافی ذخیره کنند.

کد خبر 168839
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز