همشهری آنلاین: یک مقام پلیس استان بادغیس افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که در بمباران هواپیماهای ناتو به شورشیان طالبان در این منطقه 12 غیر نظامی نیز بر اثر اصابت بمب به منزل خانه اشان کشته و هشت نفر زخمی شدند.

12 غیرنظامی افغان در بمباران هواپیماهای ناتو کشته شدند

عبدالغنی صابر به رسانه ها گفت:هدف اصلی بمباران هواپیماهای ناتو گروه شورشی طالبان بود که به طور اشتباهی بمبی به چند منزل مسکونی نیز اصابت کرد.

سخنگوی استاندار هلمند افغانستان افزود:شش عضو یک خانواده بر اثر حمله هوایی نیروی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این استان کشته شدند.

'داود احمدی' در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در کابل افزود: این حمله دو روز پیش در شهرستان سنگین انجام شد که یک منزل مسکونی به صورت اشتباهی هدف بمب هواپیمای نیروهای ناتو قرار گرفت و در نتیجه سه دختر، دو پسر و مادر این خانواده کشته شدند.

به گزارش ایرنا وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد که بر اثر انفجار بمب در دو شهرستان استان زابل سه غیر نظامی کشته و سه نفر هم زخمی شدند.

بر اساس این گزارش یک مدرسه نیز در سنجتک استان غزنی هدف تیراندازی قرار گرفت که در نتیجه سه دانش آموز مجروح شدند.

طالبان اعلام کرده اند عملیات خود را در امسال بانام 'الفاروق' و با شیوه ای جدید اجرا خواهند کرد که براساس آن روزانه 100 عملیات مسلحانه و انتحاری در نقاط مختلف افغانستان با هدف خروج نیروهای خارجی از کشور انجام خواهند داد.

نیروهای دولتی و امنیتی افغانستان اعلام کرده اند که نیروهای افغان توانایی سرکوب هر گونه درگیری را دارند.

کد خبر 169537
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز