گروه حوادث: 3 مرد کلاهبردار که دست به فریب عتیقه فروشان زده و آنها را با وسوسه رسیدن به سودهای میلیاردی، قربانی سکه‌های تقلبی می‌کردند، در دام کارآگاهان پلیس استان تهران افتادند.

تحقیقات ماموران اداره ویژه پلیس آگاهی استان تهران برای شناسایی این متهمان زمانی آغاز شد که آنها از فعالیت مجرمانه چند مرد که از طلا و عتیقه‌فروشان کلاهبرداری می‌کردند باخبر شدند. 

کارآگاهان در نخستین اقدام به پیداکردن نکات مشترک در تمامی پرونده‌های موجود پرداخته و در تحقیق از شاکیان متوجه شدند اعضای باند با این بهانه که هنگام ییلاق و قشلاق به سکه‌های زیر‌خاکی متعلق به سالیان دور دست یافته‌اند، وانمود می‌کردند آدم‌های ساده‌ای هستند که ارزش واقعی سکه‌ها را نمی‌دانند و قصد دارند سکه‌ها را به قیمت بسیار ارزانی بفروشند و به این ترتیب رؤیای رسیدن به ثروت میلیاردی را پیش روی طعمه‌های خود قرار می‌دادند.

سناریوی بی‌نقص برای کلاهبرداری

در ادامه بررسی‌های پلیسی مشخص شد زمانی که عتیقه فروشان فریب حرف‌های کلاهبرداران را می‌خوردند، آنها با نشان دادن 3 سکه واقعی به طعمه‌های خود اعتمادشان را جلب می‌کردند و برای تحویل محموله اصلی که معمولا ادعا می کردند 200 سکه است با آنها قرار می‌گذاشتند.

به این ترتیب در حالی که طلافروشان به مردان فروشنده اعتماد پیدا کرده بودند، در زمان قرار در حالی که خریداران با کیف پر از پول پا به محل مورد نظر می‌گذاشتند، کلاهبرداران کیسه‌ سکه‌های قلابی را همراه خود می‌آوردند ولی همزمان با اینکه مردان کلاهبردار پول‌ها را تحویل می‌گرفتند، چند عضو دیگر باند وارد نقشه شده و سوار بر یک خودرو پیکان وارد صحنه می‌شدند.

به این ترتیب کلاهبرداران به بهانه اینکه سرنشینان پیکان ماموران پلیس هستند با در دست داشتن کیف پول فرار می‌کردند و این در حالی بود که فریب‌خوردگان با کیسه پر از سکه‌های قلابی محل را ترک می‌کردند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت ماموران متوجه شدند 3 مرد که همراه خود مقداری سکه تقلبی داشته‌اند از سوی پلیس تهران دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برند.  این 3 مظنون ادعا می‌کردند چند کلاهبردار آنها را فریب داده و پس از دادن سکه‌های قلابی به آنان، پول‌هایشان را به سرقت برده‌اند.

ماموران ویژه پلیس وقتی در بررسی‌ مشخصات این افراد متوجه شدند آنها همان کلاهبرداران تحت تعقیب هستند بلافاصله عازم تهران شده و متهمان را هنگام خروج از اداره آگاهی دستگیر کردند.

سرهنگ اسماعیل هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران روز گذشته با اعلام این خبر گفت: این 3 مرد پس از انتقال به اداره پلیس به کلاهبرداری از چندین نفر با این شگرد اعتراف کردند و به این ترتیب جست‌وجو برای دستگیری دیگر همدستان آنها آغاز شده است.

کد خبر 17034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز