همشهری‌آنلاین: عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: نشست وحدت اصولگرایان مجلس نهم به دعوت جمعی از بزرگان و روحانیون در روز ششم خرداد در بهارستان برگزار می‌شود تا در این نشست که "لیلة القدر مجلس نهم" به حساب می‌آید، درباره هیات رئیسه و رویکرد چهار سال آینده این نهاد تصمیم گیری شود.

به گزارش همشهری آنلاین؛ محمد دهقان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص "نشست وحدت" درآستانه تشکیل مجلس نهم گفت: ما برای اداره مجلس نیاز داریم از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نمایندگان ملت استفاده کنیم اما وقتی وحدت مخدوش شده و خواسته‌های سیاسی بر فضای مجلس غلبه یابد، بسیاری از انرژی‌های مثبت تلف خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان با هدف و آرمان خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور به مجلس آمده‌اند اما اگر وقت آنها صرف اختلافات و بگومگوهای سیاسی شود، این نه خواست مردم و نه خواست نظام و نه منطبق با اهداف و آرمان‌هایی است که نمایندگان بر اساس آنها به مجلس راه یافتند.

می‎توانید خلاصه گفت وگوی مهر با این عضو هیئت رئیسه را در متن زیر بخوانید:

  • اگر اصولگرایان دچار تفرقه و کشمکش‌های سیاسی شوند، دود آن به چشم مردم می‌رود و مشکلی از کشور هم حل نمی‌شود و این موضوع در راستای خواست خود نمایندگان نیز، نیست.
  • در انتخابات اخیر سلایق سیاسی نزدیک به هم و هم وزنی به خانه ملت راه یافته‌اند و اگر برای وحدت و همگرایی این سلایق تدبیر نشود، تا آخر کار مجلس نهم دچار چالش خواهیم بود و وقت و نیروی نمایندگان صرف مسائل فرعی می‌شود.
  • برخی اصولگرایان معتقدند با توجه به اختلاف سلایق نمی‌توان وحدت کرد اما این منطق دقیقی نیست؛ چون گروه‌های اصولگرا توانستند در انتخابات اخیر بر اساس اصولی مشترک و با وحدت وارد عرصه شوند و کسانی که وحدت نکردند، در افکار عمومی ضربه خوردند و نباید این تجربه تکرار شود.
  • اصولگرایان در عین کثرت سلایق باید در عمل وحدت داشته باشند و اگر تفرقه باشد، ممکن است هیئت رئیسه ضعیفی تشکیل شود و نتواند به خوبی مجلس را اداره کرده و در نتیجه در اداره امور کشور موثر باشد.
  • در نشست وحدت که روز شنبه ششم خرداد از ساعت 14 و 30 تا 19 و 30 در تالار مشروطه مجموعه بهارستان برگزار می‌شود، در خصوص هیئت رئیسه مجلس نهم بحث و تبادل نظر خواهد شد و کمیته‌هایی تخصصی در حوزه‌های مختلف نیز تشکیل می‌شود.
  • بر اساس تجربه مجالس هفتم و هشتم هیئت رئیسه مقتدر هنگامی شکل می‌گیرد که پیش از بررسی موضوع در صحن علنی مجلس در نشست درونی با حضور همه اصولگرایان درباره آن رایزنی و تصمیم گیری شود.
  • قطعا اگر رئیس مجلس و نواب او با رای بالای نمایندگان انتخابات شوند بهتر از آن است که در صحن علنی مجلس و بدون هیچ پیش زمینه، رئیس مجلس و نواب او را با رای پائین انتخاب کنیم.
  • نشست وحدت اصولگرایان "لیلة القدر مجلس نهم" است و تصمیم گیری‌های این نشست، در رویکرد چهار سال آینده مجلس بسیار اثرگذار است.
  • این نشست به دعوت جمعی از بزرگان و روحانیون برگزار می‌شود و به زودی با انتشار اطلاعیه‌ای از نمایندگان دو جبهه متحد و پایداری و اصولگرایان مستقل برای شرکت در آن رسما دعوت می‌شود.
کد خبر 171195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز