همشهری آنلاین: برگزیدگان کارگاه نقاشی سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور 75 هنرمند در تالار وحدت برگزار شد، معرفی شدند.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، در مراسم پایانی کارگاه نقاشی سالروز آزادسازی خرمشهر جوایز برگزیدگان در بخش دانشجویان و هنرستان‌ها و بخش هنرمندان شاهد و ایثارگر اهدا شد و از خانواده شهیدان میرعلی اکبری و شهیدان حاجی شاه تجلیل شد.

در بخش هنرمندان شاهد و ایثارگر زهرا جانقربان، هدی بلوری و فرشید غریب نژاد اول تا سوم شدند و در بخش دانشجویان و هنرستان‌ها محمد شریفی، مهدی دشتی و فاطمه احمدزاده رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در این مراسم از 9 هنرمند و مدرس نقاشی که در کارگاه شرکت کردند شامل جعفر نجیبی، اکبر نیکان پور، احمد رویایی، داوود رواسانی، صبار حسینی، اردشیر احمدی نژاد، جمشید ماهرنیا، محمد حسن طاهری و حسین نورایی تقدیر شد.

اصغر کفشچیان مقدم، عبدالمجید حسینی‌راد و احد خلیل فرد داوری کارگاه نقاشی سالروز آزادسازی خرمشهر را بر عهده داشتند.

کارگاه نقاشی سوم خرداد با حضور 75 هنرمند در تالار وحدت تهران و با حضور 20 هنرمند در مسجد جامع خرمشهر از سوی مرکز هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شد.

حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی از کارگاه نقاشی خرمشهر دیدن کردند.

شاه آبادی در بازدید از این کارگاه گفت: سوم خرداد ماه فرصتی برای یادآوری حماسه‌ای است که دلاورمردان آفریدند و در کارگاه نقاشی نیز هنرمندان با هنرشان دین خود را ادا می‌کنند.

شاه آبادی افزود: در این کارگاه هنرمندانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و هنرمندان جوانی که در دوره نبوده‌اند اما حماسه‌ها و رخدادهای ان را درک کرده‌اند فتح خرمشهر و مقاوت را به تصویر می‌کشند و این بیانگر همراهی هنرمندان ما با حماسه‌های ملی و دینی است.

 

 

کد خبر 171894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز