به گزارش همشهری، پس از آنکه وقوع رانش زمین در این محدوده بهعنوان علت اصلی عدمتحقق این وعده اعلام شد، احمد صادقی در گفتوگو با خبرنگار ما زمان افتتاح را حداکثر تا پایان سالجاری اعلام و خاطرنشان کرد: قطعه یک هم تا پایان سال92 به بهرهبرداری خواهد رسید. اما آیا اختلافات بنیاد با وزارت راه و شهرسازی، مشکلات فیزیکی، کمبود اعتبارات و... اجازه ختم به خیر شدن این قطعات را میدهد؟ البته به گفته صادقی، دولت در طول سالهای 90 و 91 اعتباری معادل 20سال گذشته به این پروژه تزریق کرده است. او خاطرنشان کرد:
در این دو سال حدود 200 میلیارد تومان به آزادراه تهران - شمال اختصاص یافته است و علاوه بر آن در سالجاری حدود 100 میلیارد تومان هم اوراق مشارکت برای پروژه مذکور فروخته خواهد شد. صادقی با قبول کوتاهیهای وزارت راه و بنیاد مستضعفان در سالهای گذشته، تأکید کرد: افتتاح قطعه 4 این آزادراه احتیاج به 45میلیارد تومان و تکمیل قطعه یک نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.