و طی نامهای به فرمانده نیروی انتظامی، با توجه به مصوبه مذکور، خواستار ممانعت پلیس از تردد خودروها و موتورسیکلتهای فرسوده در تهران و سایر کلانشهرهای کشور از اول تیرماه شد.
رونوشت این نامه به استانداران استانهایی که کلانشهرهای کشور در آنها واقع شدهاند، ازجمله تهران ارسال شد و تصویری از آن نیز چند روز بعد از طریق استانداری تهران به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران ارسال شد.
مشاور معاون شهردار تهران در امور محیطزیست با اشاره به این مکاتبات اعلام کرد: معنای این نامه نگاریها این است که تا 2 هفته دیگر خودروهای سواری مدل 71، وانتهای مدل 76، تاکسیهای مدل 81 و موتورسیکلتهای مدل 83 به پایین اجازه تردد در تهران و 7کلانشهر دیگر کشور را ندارند.
وحید نوروزی با بیان اینکه باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد و ظرف 2 هفته میلیونها موتورسیکلت و خودروی فرسوده چگونه جمعآوری خواهند شد، افزود: البته این موضوع امری محال است و بهدلیل نبود عزم ملی برای اجرای آن به هیچ عنوان امکان تحقق نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه 6 ماده دیگر این مصوبه نیز همانند ماده22 آن مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده قطعاً در موعد مقرر اجرایی نخواهند شد، گفت: این 6ماده شامل ماده2 با هر دو تبصرهاش، یعنی مبدل کاتالیستی و کنیستر خودروها، ماده4 (برنامه زمانبندی اجرای ماده33 قانون اصلاح مصرف انرژی)، تبصرههای 1 و 3 ماده6 یعنی تولید خودرو با استاندارد یورو4 و موتورسیکلت با استاندارد یورو3 (از ابتدای سال 91)، ماده7 (تولید سوخت یورو 4 و یورو 5)، ماده9 (کاهش بخار بنزین در جایگاهها) و ماده 10 (تولید خودروهای کم مصرف و موتورسیکلت برقی) است که حتماً در زمان مقرر اجرا نمیشوند.
نوروزی با تاکید بر اینکه با تردد خودروهای فرسوده از اول تیر، عملاً قبح انجامندادن مصوبه محیطزیستی دولت از بین خواهد رفت و اتفاقی هم نخواهد افتاد، تصریح کرد: البته علاوه بر 6 ماده مذکور، 6 ماده دیگر این مصوبه نیز در شرایط موجود امکان اجرا نخواهند داشت و حداقل عزمی برای اجرای آنها در موعد مقرر مشاهده نمیشود.