گروه ورزشی - علی شاکری: تیم ملی والیبال ایران در آخرین روز بازی‌های انتخابی المپیک امروز ساعت 14:35 به‌وقت تهران درحالی به مصاف ژاپن میزبان می‌رود که برای المپیکی‌شدن هم باید از سد میزبان عبور کند و هم شاهد از دست دادن امتیاز از سوی استرالیا در بازی با چین باشد.

با توجه به شکست سه بر صفر ایران در بازی دیروز با صربستان و پیروزی سه بر یک استرالیا در دیدار با کره‌جنوبی، نماینده اقیانوسیه با یک امتیاز بیشتر (12 امتیاز) در مقابل 11 امتیاز ایران و ژاپن به مکان دوم جدول صعود کرد. این تیم با برد ارزشمند دیروز در مقایسه با دیگر تیم‌های آسیایی قبل از بازی‌های امروز یک قدم از تیم‌های دیگر به المپیک لندن نزدیک‌تر است.

پیروزی احتمالی استرالیا با نتایج سه بر صفر و سه بر یک برابر چین قبل از دیدار حساس ایران و ژاپن می‌تواند باعث تشریفاتی‌شدن بازی ایران و ژاپن شود؛ مگر آنکه نتیجه‌ای غیر از این در بازی دو تیم رقم بخورد که معادلات دوباره عوض شود. اگر چینی‌ها - که خود نیز بختی کمتر نسبت به سه تیم دیگر دارند موفق به شکست استرالیا شوند یا تن به شکست خفیف سه بر دو دهند، آنگاه بازی ایران و ژاپن حکم فینال را برای معرفی بهترین تیم آسیایی و دهمین تیم راه یافته به المپیک پیدا خواهد کرد.

صربستان المپیکی شد

صربستان دیروز با گرفتن انتقام شکست جام جهانی 2011 از ایران هم قهرمان زودهنگام این تورنمنت شد و هم به‌عنوان نهمین تیم جواز صعود به المپیک را جشن گرفت. قهرمان اروپا برخلاف مسابقات جام جهانی و بازی تدارکاتی یک ماه پیش در بلگراد در مصاف با ایران متفاوت ظاهر شد و با انگیزه‌ای قوی و تا حدودی خوش‌اقبالی و روی اشتباهات عجیب ولاسکو و شاگردانش از شکست مجدد فرار کرد. در روزی که بازیکنان ایران مصمم به تکرار حماسه چند ماه پیش در ناگویا در توکیو بودند، یکباره روی چند اشتباه بازی برده را در ست اول تقدیم حریفی کردند که منتظر کوچک‌ترین لغزش آنان بود.

تیم ایران وقتی که عقب ماندگی 17 بر 13 را با برتری 21 بر 17 و حتی 24 بر 21 رساند، کمتر کسی فکر می‌کرد که این ست سرنوشتی دیگر پیدا کند. اما در میان ناباوری ولاسکو معروف و نادی فرصت‌سوزی کردند تا صربستان 30 بر 28 فاتح این ست شد. ست دوم هم کم و بیش با شرایطی مشابه ست اول دنبال شد و باز هم تیم ایران در برتری 25 بر 24 با از دست دادن سرویس در چند مورد موجب شد تا حریف موفق به تکرار برتری 30 بر 28 شود.

در ست سوم با فروکش کردن روحیه تیم ایران، صرب‌ها راحت‌تر از آنچه تصور می‌رفت با برتری 25 بر 22 صعودشان به المپیک را قطعی ساختند. در این بازی با وجود باخت ایران امیر غفور ستاره این میدان بود که با کسب 17 امتیاز بهترین بازیکن این میدان شناخته شد.

درس گرفتن از بازی با صربستان

سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران با صورتی برافروخته‌تر از همیشه در پایان بازی با صربستان رودرروی خبرنگاران نشست و با تبریک صعود حریف در ارزیابی دلایل شکست ایران گفت: بازی خوب تیم صربستان و اشتباهات بازیکنان ما موجب شد که صربستان در این بازی پیروز شود، ما باید از آنها یاد بگیریم که چگونه ذهنیت خود را برای بازی آماده کنیم. من می‌توانم به بازیکنانم بگویم که چگونه بهتر باشند و چگونه والیبال خوب را ارائه دهند.»

وی افزود: «من در این بازی به بازیکنانم گفتم که چگونه در زمانی که صربستان خوب کار می‌کند برابر این تیم بازی کنند. آنها نیز در بیشتر زمان بازی این کار را انجام دادند، به جز دو بخش پایانی ست اول و دوم که بازی را واگذار کردیم. باید از بازی امروز درس بگیریم و ذهنیت خود را برای بازی مقابل میزبان مسابقات آماده کنیم. به صربستان به خاطر قهرمانی در این رقابت‌ها و کسب سهمیه المپیک تبریک می‌گویم. آنها نشان دادند که بهترین تیم این مسابقات هستند و در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های جهان را در اختیار دارند.»

کد خبر 173478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز