گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد با اشاره به برخی انتقادات از دولت گفت: چون جلوی دوستان عده‌ای گرفته و امتیازات ویژه قطع شده و نمی‌توانند با یک تلفن 50 میلیارد به فلان گروه بدهند، اعتراضاتی به‌وجود آمده است. البته ما در اول راهیم و در مقابل این‌گونه اعمال خواهیم ایستاد.

رئیس جمهوری که سه‌شنبه شب در کنگره امام حسین‌( ع) و عاشورا در محل تالار وزارت کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: کسانی که به مردم اجازه تأسیس بقالی نمی‌دادند و فروشگاه زنجیره‌ای دولتی تأسیس می‌کردند و در دوران مدیریت خود معتقد به اقتصاد تماماً دولتی بودند، حالا مدعی عدم اجرای اصل 44 شده‌اند.

وی تأکید کرد: با تدبیر، استحکام و برنامه‌، اجرای سیاست‌های اصل 44 را جلو می‌بریم.

احمدی‌نژاد به کارنامه دولتهای گذشته در توجه به خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: در طی 14، 15 سال قبل هم اجازه واگذاری بخش‌های دولتی داده بودند که در مجموع 3500 میلیارد تومان واگذار شد که بسیاری از آنها نیز با رابطه و بی‌ضابطه بود و با یک‌پنجم و یک‌هشتم قیمت به‌صورت قسطی فروخته می‌شد و حتی پول کارگران را نمی‌دادند.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: آنها که این‌طور مدیریت کردند مدعی می‌شوند که اصل 44 اجرا نمی‌شود در حالی که در طول یک سال حدود 2600 میلیارد تومان واگذار کردیم که 2300 میلیارد تومان آن به‌صورت سهام عدالت و 300 میلیارد تومان آن در بورس فروخته شده و پول آن در خزانه است.

رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به اهمیت سیاست‌های کلی اصل 44 گفت: سیاست‌های اصل 44 مقدمه یک انقلاب اقتصادی است و ما هم این اصول را با تدبیر و برنامه پیش می‌بریم.

به گزارش مهر، وی با اشاره به این‌که دولت نهم اولین دولتی است که ممنوعیت توسعه سرمایه‌گذاری را تصویب کرد، یادآور شد: در همان دوران گذشته، سرمایه‌گذاری جدید دولتی 500 برابر میزان واگذاری بوده است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: وقتی این کار ریشه‌یابی می‌شود می‌بینیم که با رابطه، این واگذاری‌ها صورت گرفته است و کسانی که این‌گونه کار کرده‌اند، مدعی ما شده‌اند و می‌گویند اصل 44 اجرا نمی‌شود.

رئیس‌جمهوری افزود: در طی یک سال گذشته حدود 2 هزار و 600 میلیارد تومان از سهام کارخانجات دولتی به مردم واگذار شده که 2 هزار و 300 میلیارد آن تحت پوشش سهام عدالت به خانواده‌های ضعیف و کم‌درآمد واگذار شده و 300 میلیارد مابقی در بورس فروخته شده و مبلغ آن به خزانه واریز شده است.

ایرنا هم گزارش داد، احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز متأسفانه زمانی که دولت می‌خواهد به شهر یا روستایی آب آشامیدنی برساند برخی معتقدند که این امر توقع افراد را بالا می‌برد و برخلاف علم اقتصاد است ولی دولت نهم نوکر مردم است و از چنین علم اقتصادی بیزار است.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور غلامرضا آقا‌زاده رئیس سازمان انرژی اتمی به ایراد سخن پرداخت و روند برنامه‌های هسته‌ای کشور را تشریح کرد.

بدون توجه به نام‌ها

محمود احمدی‌نژاد همچنین در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش رایزنان و نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی‌ایران با اشاره به ناتوانی مکتب‌های ساخته دست بشر در تأمین سعادت انسان‌ها و پایان دوره مناسبات حاکم بعد از جنگ دوم جهانی به سرکردگی آمریکا تأکید کرد: باید بدون توجه به نام‌ها و به‌دور از تعصبات خشک همه انسان‌ها را با آرمان‌های فطری و الهی به عنوان راهکار دستیابی به سعادت آشنا کرد.

کد خبر 17374

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز