شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: خاویر سولانا، کمیسیونر ارشد سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا به زودی برای دیدار از سوریه، لبنان و عربستان سعودی راهی خاورمیانه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سولانا روز جمعه اعلام کرد به‌درخواست رهبران اتحادیه اروپا مأموریت یافته برای مذاکره با مقامات ارشد سوریه، لبنان و عربستان سعودی به این سه کشور سفر کند.

به ظاهر هدف اصلی سولانا از این سفر ایجاد هماهنگی بین کشورهای عربی منطقه برای پایان دادن به بحران جاری در لبنان است. کریستینا گالاچ، سخنگوی سولانا گفت: سولانا در مرحله اول از این سفر فردا راهی ریاض ‌شده و روز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات لبنانی راهی بیروت می‌شود بی آن که به زمان دقیق سفر او به دمشق اشاره کند.

سفر سولانا به سوریه اولین دیدار یکی از اعضای عالی‌رتبه اتحادیه اروپا از دمشق پس از دو دهه است. در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل که روز جمعه به کار خود پایان داد بر حفظ استقلال و تمامیت ارضی لبنان تأکید شده است.

گفته می‌شود هدف اصلی از سفر سولانا به منطقه نشان دادن حمایت اتحادیه اروپا از تلاش‌های عربستان سعودی برای پایان دادن به رقابت‌های داخلی گروه‌های فلسطینی و پشتیبانی از تلاش‌هایی است که برای تقویت دولت فؤاد سینیوره، نخست‌وزیر لبنان و برگزاری دادگاه ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید این کشور در دست انجام است.

کد خبر 17480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز