گروه ادب و هنر - احمد افشار: دومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در دو بخش اصلی و جنبی از شش تا ۱۰ تیرماه با حضور 11 کشور در مصلای تهران برگزار خواهد شد و بازی‌سازان در بخش اصلی در سه بخش مسابقه بازی‌های ایرانی، طراحی کاراکتر و بازی نامه‌نویسی به رقابت می‌پردازند.

نشست - جشنواره بازی های رایانه ای

به گفته برگزار‌کنندگان، ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، همکاری بین‌المللی میان بازی سازان ایرانی، منطقه و جهان اسلام و معرفی ایران به‌عنوان قطب بازی‌سازی‌ منطقه از جمله اهداف دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای امسال است.سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تأکید بر اهمیت بازی‌های رایانه‌ای در فرهنگسازی‌ گفت: مردم و مسئولان باید بیش از این با این مقوله آشنا شوند و فرهنگسازی‌ بیشتری صورت گیرد چرا که مخاطب این بازی‌ها کودکان و نوجوانانی هستند که شخصیت آنها حال شکل‌گیری است.

حسینی گفت: در عرصه سینما دو سال است که در کنار برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست‌هایی درباره نقد هالیوود و حضور صهیونیست در سینمای دنیا برگزار می‌شود که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای نیز باید این کار انجام شده و شگردهای دشمن در ارائه پیام‌های خود در قالب بازی‌های رایانه‌ای بر ملا شود.وی با اشاره به اینکه ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق این صنعت از اهداف این جشنواره و نمایشگاه است، افزود: شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور و معرفی استعدادهای خلاق و معرفی آنها به مردم از دیگر فرصت‌هایی است که در این جشنواره فراهم شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: باید جریان شناسی فرهنگی صورت گیرد تا فضای لازم در جامعه مهیا شود چرا که با یک حرکت عادی نمی‌توان این کار فرهنگی را رواج داد.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور حداقل 11 کشور ازجمله کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای اسلامی در این جشنواره و نمایشگاه خبر داد و گفت: قصد ما معرفی محصولات غیرایرانی در این نمایشگاه نیست و تأکید ما در سال تولید ملی، بر محصولات داخلی است. ما می‌خواهیم توانایی خود را با دیگر کشورها مقایسه کنیم و با ارتقای دانش فنی و امکان تولید سخت افزاری و نرم افزاری، توان خود را ارتقا دهیم.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها نیز می‌توانند در این نمایشگاه با فرهنگ استفاده صحیح از بازی‌های رایانه‌ای و نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای آشنا شوند، افزود: ما باید مخاطرات و تهدیداتی را که در این بازی‌هاست به خانواده‌ها معرفی کنیم چرا که تقویت حس پرخاشگری، ایجاد روحیه انزواطلبی در کودکان و تأثیر منفی در روابط خانوادگی و اجتماعی از جنبه‌های منفی بازی‌های رایانه‌ای وارداتی است و ما باید با شناسایی این موارد، کمبودهایی را که باعث روآوردن کودکان به بازی‌های وارداتی می‌شود بررسی کنیم.

همچنین بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست خبری با اشاره به آماده کردن بسته‌های حمایتی این بنیاد به مناسبت نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی، حمایت ازکار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: باشگاهی برای بازی‌سازان مستقل، ایندی، کژوال و کوچک راه‌اندازی و شرایط حضور تولیدات این بازی‌سازان در جشنواره‌های داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.وی به ارسال 187 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران اشاره کرد و گفت: با اینکه فرایند تولید بازی طولانی است اما 26 بازی بزرگ برای حضور در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به دبیرخانه این رویداد فرهنگی درخواست داده‌اند که این رقم قابل توجه است.

کد خبر 174931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز