همشهری آنلاین: خبر دستگیری «علی اکبر صالحی» در فرودگاه قبرس در حالی از سوی رسانه‌های قبرسی ساخته و پرداخته شد که وزیر خارجه ایران به دعوت رسمی مقامات قبرس با یک هواپیمای ویژه به این جزیره سفر کرده بود.

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر صالحی در سفر یک روزه به قبرس، با «دیمیتریس هیریستوفیاس» رهبر بخش یونانی‌نشین قبرس و «واسوس شارلیس» وزیر دارایی این کشور که هم اکنون سرپرستی وزارت خارجه را نیز بر عهده دارد، دیدار و گفتگو کرده است.

پایگاه خبری تی‌آر‌تی ترکیه که از بازنشر دهندگان خبر بازداشت وزیر امور خارجه کشورمان است، در ادامه این ادعاها نوشت: مطبوعات بخش یونانی‌نشین قبرس در پی طرح ادعای بازداشت وزیر امور خارجه ایران، دلیل بازداشت علی‌اکبر صالحی را قرار گرفتن نام وی در «فهرست تحریم اروپا» اعلام کردند.

بر اساس ادعای مطبوعات یونانی، پلیس فرودگاه پس از مدتی کوتاه صالحی را آزاد کرده و مقام‌های قبرس به دلیل این مساله از صالحی عذرخواهی کرده و دلیل رخ دادن این واقعه را «سوء تفاهم» و «عملکرد اشتباه» نیروهای امنیتی فرودگاه عنوان کرده‌اند.

«رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر برخی رسانه‌های خارجی در خصوص بازداشت علی اکبر صالحی به قبرس، این خبر را «مجعول» و اقدامی در چارچوب فضاسازی رسانه‌ای ناشیانه دانسته است.

مهمانپرست در این زمینه گفت: دکتر صالحی در کمال احترام در فرودگاه لارناکا در سطح عالی از سوی مقامات عالی رتبه وزارت امور خارجه و ریاست جمهوری قبرس مورد استقبال قرار گرفته و ملاقات‌ها و مذاکرات صمیمانه و سازنده‌ای در خصوص گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و سرپرست وزارت امورخارجه آن کشور داشته است.

مهمان‌پرست افزود: در این خصوص بیانیه منتشره از سوی وزارت امور خارجه قبرس مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این سفر و تکذیب ادعاهای مطرح شده در خصوص مشکلات به وجود آمده به خوبی گویای غرض‌ورزی ناشیانه برخی از رسانه‌های خارجی است.

 

کد خبر 175555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز