گروه شهری: مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی در حد صفر است این درحالی است که 25درصد آلودگی هوای تهران ناشی از موتورسیکلت‌هاست.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه سه میلیون و 700هزار موتورسیکلت در سطح شهر تردد می‌کنند گفت: سالانه تنها یک‌هزار و 500 موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند که این میزان تقریبا چیزی معادل صفر درصد است.

سید علی رضوی در نشست خبری دیروز با بیان اینکه 25درصد آلودگی‌های هوای پایتخت ناشی از موتورسیکلت‌هاست، گفت: اجباری برای معاینه فنی موتورسیکلت‌ها وجود ندارد. وی درباره سنجش آلودگی صوتی در مراکز معاینه فنی گفت: مراکز ما امکان سنجش آلودگی صوتی را دارند، اما قانونی در این‌باره وجود ندارد و اگر بخشنامه‌های لازم صادر شود حتما تست آلودگی صوتی نیز گرفته می‌شود.

رضوی با اشاره به اینکه تاکسی سالی چهار بار و اتوبوس‌ها سالی دوبار باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند ، گفت: براساس تفاهمنامه به امضا رسیده رانندگان اتوبوس تنها چهار هزار تومان و رانندگان تاکسی تنها یک‌هزار و 700تومان برای دریافت معاینه‌فنی خودرو باید بپردازند و در غیر این‌ صورت هیچ‌گونه خدماتی به آنها داده نمی‌شود. وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی قابلیت خدمات رسانی به سه میلیون خودرو را در سال دارند، گفت:

متأسفانه با تصویب قانون جدید معاینه فنی و پنج ساله شدن آن مراجعات به ما کاهش پیدا کرد که امیدواریم نمایندگان جدید مجلس هر چه سریع‌تر این قانون را اصلاح کنند. رضوی از دریافت گواهینامه ISO 1401 توسط مرکز معاینه فنی خبر داد و گفت: افزایش آمارهای تصادفات و سرطان‌ها در کشور ما را نگران کرده و خواستار حل مشکلاتی هستیم که با یک معاینه‌فنی ساده قابل رفع است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای تهران در ادامه با اشاره به همکاری این ستاد با خودروسازان گفت: با مشارکت سایپا، سازمان محیط‌زیست و ستاد مرکزی معاینه‌فنی سه هزار دستگاه تاکسی پراید قطعه کاتالیست خود را تعویض می‌کنند زیرا این قطعه معمولا بعد از یک‌سال خاصیت خود را از دست می‌دهد. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران خاطرنشان کرد: در تفاهمنامه‌ای با پلیس قرار است تمامی خودروهای پلیس نیز به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

کد خبر 175725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز