دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گیاهان گوشت‌خوار را در برنامه‌های راز بقا دیده بودیم؛ اما راستش گیاهان زباله‌خوار را نه!

راستی چه ارتباطی میان گل و زباله وجود دارد که ما از آن بی‌خبریم؟ هرچه هست باید از فردی که لیوان یک‌بار مصرف خود را درست وسط این گیاه انداخته، پرسید. به‌نظر می‌رسد که برخی از شهروندان دوست دارند ابتکار! خود را به رخ دیگران بکشند؛ اما گاهی مواقع نتیجه این ابتکار درست چیزی شبیه آنچه در این عکس می‌بینید، از کار درمی‌آید.

این عکس را که فرشید هماوند فرستاده، گیاهی را نشان می‌دهد که قرار است به جای عرضه زیبایی و سرزندگی به شهروندان، به محلی برای ریختن آشغال تبدیل شود. این در حالی است که کمتر کسی است که نداند کاشت و گسترش گونه‌های مختلف گل و گیاه در زندگی خشن و بی‌رحم و به ظاهر بی‌عاطفه شهری، شادی و نشاط را به شهر می‌آورد و از همه مهم‌تر نقشی انکار نشدنی در پاکیزگی هوا و محیط شهری دارد.

این عکس که نمونه‌ای کوچک از یک معضل را نشان می‌دهد، این واقعیت تلخ را به ما گوشزد می‌کند که اگر از محیط‌زیست پاسداری و نگاهداری نکنیم، آلودگی به‌تدریج محیط زندگی ما را فراخواهد گرفت و آن را غیرقابل تحمل خواهد کرد. شاید خیلی از ماها ندانیم که وجود همین گل و گیاهان و به‌ویژه چمن‌هایی که عده‌ای از شهروندان آنها را علف‌های هرز به‌حساب می‌آورند و همینطور روی آنها پا می‌گذارند، چه نقشی در کاستن از آلودگی ناشی از دود خودروها و پاکیزه کردن هوایی دارد که بدبختانه بختک آلودگی نفس آن را بریده است.

کد خبر 176036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز