گروه اجتماعی: به گفته رئیس سازمان حج و زیارت مشکل صدور روادید برای عمره‌گزاران ایرانی رفع شده است.

حجت‌الاسلام سید‌احمد موسوی اعلام کرد: 30هزار سهمیه جدید عمره نیز به ایران اختصاص یافت و سهمیه عمره کشورمان به حدود 750هزار نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، رئیس این سازمان ‌ اظهار کرد: به همه مدیران حج و زیارت سراسر کشور ابلاغ می‌کنم که درخصوص اعزام این تعداد زائر تا پیش از آغاز موسم حج تمتع اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در این‌باره‌گفت: سهمیه عمره از 650هزار نفر ابتدا به 719هزار نفر و سپس به 750هزار نفر رسید و امیدواریم تا 29شعبان که آخرین پروازمان به عربستان است همه زائران را به حج اعزام کنیم. او با اشاره به عدم‌صدور روادید از سوی عربستان گفت: مسئولان عربستانی با توجه به توسعه حرمین، یکسری محدودیت‌هایی را برای همه کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: محدودیت‌هایی برای ارائه خدمات به کشورهای اسلامی ایجاد شده و همچنین عرب‌ها تصریحی به افزایش سهمیه خاص نداشته‌اند. او درباره اعزام دانشجویان به حج نیز گفت: طبق ثبت‌نام‌هایی که صورت گرفته و براساس اولویت‌‌هایی که تعیین شده دانشجویان امسال به حج اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به اینکه زوج‌های جوان چه زمانی خارج از نوبت به حج اعزام خواهند شد؟ اظهار کرد: در مورد جزئیات اعزام خارج از نوبت زوج‌های جوان بعداً اطلاع‌رسانی می‌کنیم.براساس گفته‌های پیشین مسئولان سازمان حج و زیارت، هر سال 800هزار ایرانی به عمره اعزام می‌شوند و امسال نیز اعلام شده است که 800هزار نفر به عمره اعزام می‌شوند. اینکه با توجه به مذاکرات، طرف سعودی با افزایش 30هزار نفری سهمیه عمره ایران موافقت کرده و در مجموع سهمیه ایران به حدود 750 هزار نفر می‌رسد قدری جای تأمل و بررسی دارد.

البته سازمان حج و زیارت به‌دنبال افزایش سهمیه عمره کشورمان بود و بر همین اساس یکی از پاسخ‌های رئیس سابق این سازمان این بود که با افزایش سهمیه عمره ایران متقاضیانی که در نوبت انتظار حدود 10ساله هستند زودتر از آنچه اعلام شده به عمره اعزام می‌شوند.

کد خبر 176397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز