دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تروریست انتحارى شامگاه یکشنبه 11 مارس در یک کافه‌ اینترنتى شهر کازابلانکا (دارالبیضا)ی کشور مغرب خود را منفجر کرد و با کشته شدن خود سه نفر را مجروح کرد.

پلیس مغرب روز دوشنبه، 12 مارس اعلام کرد که شامگاه یکشنبه وقوع انفجار در یک کافه اینترنتی در شهر کازابلانکا به کشته شدن فرد حامل مواد منفجره و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد اما هنوز هویت شخص بمب گذار و انگیزه وی از این اقدام مشخص نشده است.

مقامات امنیتی مغرب از وقوع انفجار انتحاری در شهر کازابلانکا (دارالبیضا) در این کشور خبر داده و نسبت به گسترش خشونت در منطقه ابراز نگرانی کرده اند.

بر اساس گزارش منابع دولتی مغرب، این حادثه پس از آن روی داد که شخص بمب گذار هنگام ورود به کافه اینترنتی با مخالفت مدیر این مکان مواجه شد.

در پی مخالفت مدیر کافه، بین وی و شخص بمب گذار درگیری روی داد که در جریان آن، بمب منفجر شد و شخص بمب گذار را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

معلوم نشده است که آیا مهاجم در صدد بمب گذاری در همین کافه بوده و یا اینکه بمب همراه وی هنگام زدوخورد با مدیر کافه به طور اتفاقی منفجر شده است.

گفته می شود مرد دیگری هم که پس از وقوع انفجار در صدد گریختن از کافه بود توسط ماموران دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفته است.

به گفته خبرنگاران، انفجار اخیر در محله سیدی مومن شهر کازابلانکا روی داد که مسببین بمب گذاری های انتحاری سال 2003 در آن سکونت داشتند.

در سال 2003، یک رشته بمب گذاری انتحاری در شهر کازابلانکا به کشته شدن سیزده بمب گذار و سی نفر دیگر منجر شد.

کد خبر 17645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز