گروه حوادث: مرد نمایشگاه‌دار و همدستش برای تصاحب اموال مرد ثروتمند، او را ربودند و با تهدید وی به مرگ و اسیدپاشی، املاک میلیاردی‌اش را تصاحب کردند.

آنها برای اینکه پای پلیس به ماجرا کشیده نشود، تهدیدهایشان را 9‌ماه تمام ادامه دادند تا اینکه با شکایت شاکی، کارآگاهان وارد ماجرا شدند.23خرداد امسال مرد میانسالی به دادسرای ناحیه هفت تهران رفت و خبر از آدم‌ربایی میلیاردی داد. وی در توضیح ماجرا گفت: شش شهریور سال گذشته در یکی از خیابان‌های تهران چند نفر با تهدید مرا سوار یک خودروی هیوندا کردند.

آنها مرا به زیرزمین یک نمایشگاه اتومبیل در منطقه عباس‌آباد انتقال دادند و چند ساعتی در آنجا زندانی‌ام کردند. سپس تهدیدم کردند که اگر املاکم را با قیمت بسیار پایین به نام آنها نزنم مرا می‌کشند و یا مورد اسیدپاشی قرار می‌دهند. وی ادامه داد: آنها از من می‌خواستند املاکم در تجریش که ارزش میلیاردی دارد را با قیمت بسیار پایین‌تر به آنها بفروشم.

من که بسیار وحشت کرده بودم ناچار شدم هرچه می‌خواهند انجام دهم. به همین‌خاطر همراهشان به دفترخانه‌ای در نزدیکی نمایشگاه رفتم و اسناد زمین‌هایم و املاکم را در ازای دریافت مبلغ ناچیزی به نام آنها منتقل کردم و همه قراردادهای فروش را امضا کردم.

من همه این کارها را به‌خاطر حفظ جانم انجام دادم. چرا که آنها تهدیدم کرده بودند که اگر به خواسته‌شان تن ندهم به راحتی مرا می‌کشند. مرد میانسال درباره علت تأخیر 9‌ماهه‌اش برای مطرح کردن شکایت نیز گفت: آدم ربایان بعد از اینکه همه اموالم را تصاحب کردند، مرا رها کردند و در این مدت مدام با من تماس می‌گرفتند و تهدید می‌کردند که اگر شکایت کنم من یا یکی از اعضای خانواده‌ام را به قتل می‌رسانند.

آنها آنقدر ترسناک و قدرتمند بودند که در این مدت اعضای خانواده‌ام را هم تهدید می‌کردند و جوی از ترس و وحشت را در زندگی ما حکمفرما کرده بودند. تهدیدهایشان آنقدر جدی بود که من و خانواده‌ام جرأت نکردیم در این‌باره حرفی به پلیس بزنیم و از آنها شکایت کنیم. تا اینکه بعد از چند‌ماه تهدید و ترس، دیگر از این وضعیت خسته شدم و تصمیم گرفتم پلیس را در جریان این آدم‌ربایی و تصاحب اموالم قرار دهم.

فرار مرموز آدم ربایان

با شکایت مرد ثروتمند، تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قضایی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. کارآگاهان در نخستین قدم نمایشگاه اتومبیلی را که شاکی مدتی در آنجا زندانی بوده شناسایی کردند. آنها با مراجعه به این محل متوجه شدند که صاحب نمایشگاه به نام علی که 70سال سن دارد از محل کار خود متواری شده و مدتی است به آنجا رفت‌وآمد ندارد و کسی او را ندیده است.

مأموران در ادامه تحقیقات محل زندگی این مرد را در شمال پایتخت شناسایی کردند و راهی آنجا شدند اما در خانه هم اثری از علی نبود. اعضای خانواده وی در تحقیقات گفتند که علی از حدود یک‌ماه پیش از خانه‌اش خارج شده و دیگر برنگشته است. آنها حتی مدعی شدند که در این مدت هیچ خبری از علی ندارند و نمی‌دانند چه بلایی سر او آمده است.

سرنوشت مشابه

درحالی‌که تجسس‌ها برای پیدا کردن علی به بن بست رسیده بود، مأموران این بار به جست‌وجو برای یافتن ردی از همدست او پرداختند. کارآگاهان در اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی این مرد به نام احمد شدند. آنها وقتی عکسی از این مرد 53ساله به‌دست آوردند، آن را در اختیار شاکی گذاشتند. وی نیز به محض دیدن عکس، احمد را به‌عنوان یکی از آدم‌ربایان شناسایی کرد و گفت: خودش است. او همان کسی است که همراه صاحب نمایشگاه مرا به زیرزمین برد و با تهدید اموالم را تصاحب کرد.

با این اطلاعات تحقیقات برای دستگیری احمد آغاز شد اما این مرد نیز همانند علی از خانه‌اش در غرب پایتخت متواری شده و خانواده‌اش اطلاعی از مخفیگاه وی نداشتند. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به حساسیت موضوع و فرار آدم ربایان مرموز و اینکه تاکنون آنها هیچ ردی از خود به جا نگذاشته‌اند، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس آنها در روزنامه‌ها را صادر کرده و کسانی که این دو متهم را می‌شناسند و از مخفیگاه آنها خبر دارند می‌توانند اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 51055611در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 177030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز