چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها هزار نفر از ساکنان شهر مکزیکو سیتی روز چهارشنبه 14 مارس (23 اسفند) علیه حضور رییس جمهوری آمریکا در کشورشان تظاهرات کردند.

به نوشته ال موندو، بخش عمده‌ای از این تظاهرات در برابر سفارت آمریکا در مکزیکو سیتی انجام گرفت در جریان این تظاهرات که به خشونت کشیده شد، تظاهر کنندگان به سمت سفارت آمریکا سنگ پرتاب کردند و در اقداماتی نمادین چندین بار پرچم این کشور را سوزاندند.

این تظاهرات به زد و خورد تظاهرکنندگان با نیرو‌های پلیس منجر شد.ناآرامی آنچنان شدت یافته بود که پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد. در جریان این تظاهرات تعداد زیادی از مردم و چندین افسر پلیس مجروح شدند.سه نفر نیز براساس گزارش معاونت امنیت عمومی مکزیکو سیتی بازداشت شدند.

پلیس مکزیکو سیتی همچنین اسامی مجروحان در گیری‌ها در برابر سفارت آمریکا را 11 نفر  اعلام کرد.در جریان این تظاهرات جوانان معترض به رغم آنکه موفق شدند دیواره‌های فلزی اطراف سفارت را فرو بریزند در نهایت توسط نیروهای پلیس متفرق شدند.

در شهر مریدا، محل دیدار بوش با فلیپه کالدرون رییس جمهوری مکزیک، نیز تظاهرات گسترده‌ای برپا شد.در جریان تظاهراتی که در مریدا برگزار شد، یکی از روزنامه‌نگاران مستقر در این شهر پس از آنکه توسط سنگ مورد اصابت قرار گرفت، به بیمارستان منتقل شد.

در این شهر نیز مردم با نیرو‌های پلیس در اعتراض به حضور جورج بوش در مکزیک درگیر شدند.

تظاهرات علیه حضور بوش در مکزیک ساعاتی پس از آن آغاز شد که جورج بوش رییس جمهوری آمریکا از دولت مکزیک درخواست کرد، اصلاحاتی را در قوانین مهاجرتی خود لحاظ کند.

با این حال گزارش‌های خبرنگاران مستقر در مریدا حاکی از آن است که مردم این شهر و حتی مکزیکو سیتی در تظاهرات خود بیش از آنکه  از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال کشور‌های آمریکای لاتین انتقاد کنند، انتقادات و مخالفت گسترده خود را در قبال جنگ عراق منعکس کرده‌اند.

کد خبر 17821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز