گروه اجتماعی: برای چندمین بار‌مدیرکل ارزشیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از تخلف مدارس غیردولتی سخن‌گفت ولی از نحوه برخورد با این تخلفات خبری منتشر نمی‌شود.

قاسم مستقیم درباره تخلفات مدارس غیردولتی به خبرگزاری ایلنا اعلام کرد: اگرچه براساس مصوبه شورای نظارت بر مدارس غیردولتی شهریه این مدارس ۱۰درصد افزایش یافت اما برخی از این مدارس بین 13تا 17درصد افزایش شهریه داشته‌اند و این میزان شهریه را از پدران و مادران دانش‌آموزان اخذ کرده‌اند.

او اذعان کرد: مدیران برخی مدارس غیردولتی برای اینکه هزینه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه را بین دانش‌آموزان سرشکن کنند، جمعی از دانش‌آموزان را که به لحاظ تحصیلی از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند مجبور به شرکت در کلاس‌های فوق برنامه می‌کنند.

مستقیم با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در مدارس غیردولتی با آنها روبه‌رو هستیم پرداخت پول برای برگزاری کلاس‌ها و فعالیت‌های فوق‌برنامه است، اظهار کرد: با وجود اینکه بار‌ها تأکید کرده‌ایم برای فعالیت‌های فوق برنامه نباید هنگام ثبت نام پول گرفته شود اما متأسفانه برخی از مدارس غیردولتی به این موضوع توجهی نمی‌کنند‌. او با اشاره به اینکه ثبت نام کلاس‌های فوق برنامه باید پس از شروع سال تحصیلی انجام شود گفت: برای مثال اگر بین ۳۰دانش‌آموز ۱۲دانش‌آموز به این نتیجه برسند که در درس فیزیک به کلاس جبرانی نیاز دارند باید به مدیر مدرسه پیشنهاد بدهند که برای این درس کلاس‌های جبرانی برگزار شود.

دبیر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران برخی مدارس غیردولتی برای اینکه هزینه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه بین‌دانش‌آموزان توزیع شود گروهی از دانش‌آموزان را برای رسیدن به حدنصاب کلاس‌ها گروگان می‌گیرند. به گفته مستقیم، این اقدام موجب نارضایتی پدران و مادران دانش‌آموزان شده است.

مدیرکل ارزشیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، توضیح نخواستن پدران و مادران از مسئولان مدارس غیردولتی برای هزینه‌هایی که می‌پردازند را از مشکلات این حوزه بیان کرد و افزود: متأسفانه پدران ومادران دانش‌آموزان از مدیر مدرسه درباره هزینه کرد شهریه‌ای که می‌پردازند توضیحی نمی‌خواهند. او خاطرنشان کرد‌: در بین اولیا یک رقابتی در زمینه پرداخت هرچه بیشتر شهریه‌ها ایجاد شده است به‌طوری که یک پرستیژ کاذب دربین آنها نسبت به این موضوع شکل گرفته است‌.

کد خبر 178394
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز