گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران چهار کیلومتر تونل از مسیر خط چهار متروی تهران حدفاصل ایستگاه‌های میدان آزادی تا ارم سبز با دوایستگاه رسما افتتاح شد.

قالیباف طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این ایستگاه‌ها ضمن اشاره به اینکه مسئولیت شهرداری تهران را با آگاهی از همه مشکلاتش پذیرفته است، گفت: گرچه سزاوار نیست این مشکلات را به مردم منتقل کنم و کام مردم را تلخ سازم ولی ما برای رشد و توسعه شهر فقط در یک قلم کالا یعنی خرید میلگرد با افزایش دوبرابری قیمت مواجه بودیم و این هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل می‌کند.

گلایه قالیباف از افزایش هزینه‌ها درحالی صورت گرفت که با استناد به گفته هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو ، با وجود گذشت چهار ‌ماه از سال هنوز از سوی دولت یک ریال بابت تأمین بخشی از هزینه‌های عمرانی به مترو پرداخت نشده است. با وجود این، شهردار تهران خطاب به حاضران در مراسم افتتاحیه  تأکید کرد که مجموعه مدیریت شهری برای مقابله با مشکلات، با روحیه رزمندگان دوران دفاع‌مقدس وارد میدان شده است.

وی ادامه داد: افتخارمی کنم که 20هزار نفر نیرو و چهار دستگاه حفار اتوماتیک در خطوط شش، هفت، سه و چهار مترو مشغول به‌کار هستند که این حجم کار حتی در کشورهای پیشرفته دنیا بی‌سابقه است.از نظر قالیباف گرچه میزان عقب‌ماندگی‌ها در شهر تهران آنقدر زیاد است که اگر به حد‌نصاب220کیلومتر مترو نیز دست‌یابیم تازه از شرایط اضطرار خارج شده و توانسته‌ایم حداقل ارتباطات حمل‌ونقلی را برای مردم شهر برقرار‌سازیم اما با این همه قالیباف دسترسی مردم شهر از شرقی‌ترین نقطه تهران تا کرج را با متروظرف مدت یک ساعت با کمترین قیمت و ایمن‌ترین وسیله، اتفاق بسیار خوبی برای تهران می‌داند.

شهردار تهران همچنین خطاب به ساکنین شهرک اکباتان که درمراسم شرکت داشتند گفت: گذری که از روی اتوبان ستاری به شهرک اکباتان آمده باعث از بین رفتن آرامش ساکنین شده و ما برای حل این معضل سه اقدام انجام دادیم بنابراین تا پایان سال قول می‌دهیم که آرامش به شهرک اکباتان بازگردد.

جدایی شهرری از تهران غیرکارشناسی است

محمدباقر قالیباف همچنین در حاشیه مراسم افتتاحیه ایستگاه‌های شهرک اکباتان و ارم سبز از خط چهار متروی تهران با حضور در جمع خبرنگاران به سؤال آنها درباره تصمیم دولت مبنی بر جدا شدن شهر ری از تهران گفت: این کار چه از لحاظ اجتماعی و چه فرهنگی ، سیاسی و حتی امنیتی کارشناسی نیست زیرا تهران باید یکپارچگی خود را حفظ کند.

قالیباف افزود: چند سال پیش دولت اعلام کرد که متروی شهرهای اقماری تهران را خودش احداث می‌کند این در حالی بود که شهرداری تهران متروی کرج را احداث کرد اما بعد از گذشت پنج شش سال ناگزیر شدند که ساخت متروی شهرهای اقماری را دوباره به شهرداری تهران و شرکت متروی تهران و حومه برگردانند، بر این اساس شهرداری دوباره ساخت متروی فرودگاه امام (ره)، اسلامشهر، پرند، ورامین را در دستور کار قرار داده است.

بنا براین از نظر شهردار تهران اساسا اینگونه جداسازی‌ها مشکلی از مشکلات تهران را حل نمی‌کند و ممکن است امروز بگویند می‌خواهیم شهرری را از تهران جدا کنیم و فردا بگویند می‌خواهیم در شمیرانات نیز فرمانداری مستقل ایجاد کنیم اما هیچ‌کس چنین رفتاری را با پایتخت و شهر خود نمی‌کند و این کار کاملا غیرکارشناسی وغیر قانونی است.

کد خبر 178406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز