گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد، میزان پیش‌بینی سود شرکت‌های بورس با ثبت رکورد تازه‌ای به 22هزارو 400میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش همشهری، با وجوداجرای فاز اول هدفمند کردن یارانه‌ها و همچنین وقوع برخی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، شرکت‌های بورس پیش‌بینی کردند سود بیشتری را نسبت به سال گذشته به‌دست بیاورند. کارشناسان دلیل افزایش سود شرکت‌های بورس را ناشی از افزایش قیمت ارز و همچنین افزایش نرخ تورم که باعث افزایش فروش شرکت‌ها می‌شود، می‌دانند.

325شرکت بورس در تازه‌ترین گزارش‌های مالی خود اعلام کردند در مجموع برای سال مالی 91مبلغ 22هزارو400میلیارد تومان سود به‌دست خواهند آورند. این بالاترین میزان تولید سود در طول تاریخ 45ساله بورس محسوب می‌شود.این اطلاعات نشان می‌دهد پیش‌بینی سود شرکت‌های بورس نسبت به‌ماه گذشته 1257میلیارد تومان افزایش یافته است و متوسط پیش‌بینی سود کل بورس برای هر سهم 51تومان است. این به آن معناست که اگر سرمایه‌گذاران در کل سهام موجود در بورس سرمایه‌گذاری کنند به‌طور متوسط 51تومان سود به‌دست خواهند آورند.

بانک‌ها در صدر بورس

در این میان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری همچنان در صدر بورس ایستاده‌اند و بیشترین میزان سود به این گروه اختصاص یافته است.
بر این اساس 10بانک حاضر در بورس تهران شامل بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، کارآفرین، اقتصاد نوین، صادرات، تجارت، ملت، انصار، سینا و پست بانک پیش‌بینی کرده‌اند که در سال مالی جاری مجموعا چهار هزارو 800میلیارد تومان سود به‌دست بیاورند. بخش اعظم این سود به بانک پاسارگاد اختصاص داردو پس از آن بانک‌های ملت و پارسیان در رده‌های بعدی قرار دارند. بانک پاسارگاد پیش‌بینی کرده است در سال مالی 91مجموعا 1000میلیارد تومان سود به‌دست بیاورد.

پس از گروه بانکداری، گروه محصولات شیمیایی با پیش‌بینی سودی معادل سه هزار میلیارد تومان در جایگاه دوم بورس جای گرفته است. این گروه شامل 30شرکت است. گروه‌های فلزات اساسی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی هم به‌ترتیب با پیش‌بینی سودی برابر با2.7 و 2.5‌هزار میلیارد تومان در رده‌های سوم تا چهارم بورس به لحاظ بیشترین میزان سود‌آوری قرار گرفته‌اند.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته بر سهام شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی 960میلیارد ریال، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی 351میلیارد ریال، حمل‌ونقل ، انبارداری و ارتباطات و سایر واسطه‌گری‌های مالی هر کدام 14میلیارد ریال، سیمان، آهک و گچ 12میلیارد ریال و مواد و محصولات دارویی یک میلیارد ریال افزوده شده است.

کد خبر 178682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز